О, ці перші уроки!.. Час легкої нервозності, переживань та хвилювань перед першою зустріччю, легкої сором’язливості та доброзичливої усмішки… А як забути те неповторне бажання справити приємне враження? Як же це зробити? Де є той таємничий мудрий підхід до кожної людини? Про що поговорити на першому уроці?
Ось декілька порад:
- Small talk. “Привіт, Маша! Як ти? Що робила сьогодні? Як твій чоловік? А твій песик? Як погода?” Це правда, small talk люблять не всі, але від цього нікуди не сховатися. Прийшов на роботу трьома хвилинами раніше? Small talk. Вийшов на перекур? Small talk. Пішов попити водички біля кулера? Small talk! Здебільшого вакансії вимагають мати вміння підтримувати легку світську бесіду, тож ця навичка може принести чимало користі і, можливо, раніше, ніж здається.
- Розкажіть про себе або попросіть студента зробити це. Під час занять ви однаково чимало дізнаєтеся одне про одного, тож чому б не почати з невеличкої розповіді? Це допоможе встановити певний початковий рівень довіри та розслабленості в спілкуванні між вами. Крім того, студенту буде простіше подолати страх робити помилки, що допоможе йому прогресувати швидше. До того ж, цю частину уроку можна провести в ігровій формі, одночасно тестуючи рівень знань вашого учня. Наприклад, ви можете попросити його розповісти про найвидатніші досягнення в його житті за 10 речень чи 5 хвилин. Окрім рівня англійської та плавності мовлення, у такий спосіб можна перевірити вміння розподіляти час на різні пункти, а також дізнатися про пріоритети та цінності цієї людини. А ці знання, зі свого боку, добряче допоможуть в підготовці до майбутніх уроків.
- Поділіться досвідом. По-перше, вам, як викладачу, обов’язково варто дізнатися про те, що вміє та може ваш студент. Чи проходив раніше якісь курси? Чи займався з репетитором? Дивився якісь відеоуроки? Зупинився на шкільній програмі, яку, до того ж, зрозумів не повністю? Визначте точку відправлення. По-друге, інколи треба поділитися вашим власним досвідом. Маєте якість дипломи, досягнення, власні цілі, медалі, грамоти за суспільно-корисну працю? Розкажіть про це. Це допоможе студенту сприймати вас як кваліфікованого спеціаліста та довіряти вам у виборі шляху до точки прибуття. До речі…
- Обговоріть цілі студента та шляхи їх досягнення. На щастя, деякі студенти приходять до викладача, маючи хоча б одну. Серед найпопулярніших: підняти рівень розмовної англійської, засвоїти бізнес-термінологію, скласти іспит, переїхати до Америки, уже вміючи вільно спілкуватися з носіями, тощо. Звісно, далеко не всі вони є чітко сформульованими, а отже, їх складно досягти. Тому не втрачайте можливості переформулювати їх у щось зрозуміліше та конкретніше. Наприклад, як зрозуміти, що студент досяг мети “покращити рівень розмовної англійської”? А що якщо так: підняти рівень англійської з А2 до В1? Іншими правильно сформульованими цілями є, наприклад, прочитати 5 книг англійською або вести щоденник цією мовою щодня впродовж місяця. Тож визначте точку прибуття.
- Перевірте рівень граматики. На цей випадок мудрі люди придумали приказку “Довіряй, та перевіряй”. Слова – це непогано, але краще було би перевірити, що саме студент знає, пам’ятає та вміє. Можна коротко пройтися звичною для вас програмою граматики у формі запитань та відповідей, підготувати коротенький тест і попросити студента пройти його заздалегідь або погратися в перекладача, граючись із невеличкою статтею чи розповіддю. Це покаже не тільки об’єм словникового запасу учня, але й те, які граматичні конструкції для нього найзвичніші.
- Поговоріть. Говоріть на різні теми. Насамперед, мова – це інструмент для спілкування, тому людина, яка її вивчає, має навчитися підтримувати розмову на будь-яку тему. Окрім особистих уподобань, цілей, персональних історій і досягнень, можна поговорити про особливості культури країн, де говорять англійською. Вибір великий, хоча найпопулярнішими, певно, є США і Велика Британія. Можна поділитися цікавими саме для вас фактами про ці країни, бо вогонь ентузіазму – зазвичай заразна штука.
- Пограйте в ігри. Перевіряти граматику, дізнаватися більше один про одного та говорити про себе можна у веселішій формі. “Would you rather”, “Never have I ever”, “Do you see what I see”… Вони мають багато переваг, тож ви можете скласти собі та своєму учневі з цих шматочків ідеальний пазл!
GRADE TEACHER — інноваційна програма професійного розвитку для вчителів англійської мови, схвалена МОН України
Отже, є багато цікавих штук, якими можна скористатися під час першого уроку зі студентом. Перевірте рівень його чи її знань, умінь та навичок, дізнайтеся про цілі або допоможіть поставити їх. Відтак перший урок буде задоволенням як для вас, так і для вашого студента.
Take care 🙂
Ще корисного для вчителів: Перевіряємо мовні навички школярів.
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)