Чи належите ви до тих, хто завжди пише детальний план заняття, чи, можливо, вважаєте, що це марна трата часу ❓ На нашу думку, план уроку — це не обов’язково набір інструкцій, яких варто дотримуватися, а, ймовірніше, практичні поради щодо дій.
Деякі досвідчені викладачі, здається, почуваються у класі як риба у воді, і це дає їм підстави вважати, що планувати заняття непотрібно. Однак здебільшого вчителі все-таки не поділяють цю думку та готуються до уроків. Отримані внаслідок плани варіюються від дуже формальних і складних до конспектів, написаних нашвидкуруч. Проте навіть нотатки все ще можна вважати своєрідним планом.
Якщо у вас є план, звісно, ви можете відступити від нього на якомусь етапі заняття, але так ви завжди матимете на що опиратися, або ж він просто нагадуватиме вам про те, що ви мали намір зробити. Є ще одна причина для створення плану уроку: для учнів він є своєрідним доказом того, що вчитель присвятив час роздумам про них.
Здебільшого ми дійсно думаємо про те, що робитимемо у класі, перш ніж зайти та розпочати заняття.
У своїй книзі “How to Teach English” Джеремі Хармер пропонує поставити собі кілька питань, які допоможуть вирішити, які види діяльності потрібно включити до уроку. Розглянемо їх нижче.
Ким є учні, які виконуватимуть завдання?
Кожен клас не схожий на інший! Учителям, перш ніж планувати урок, важливо визначити, які в них учні. Наприклад, з візуально-просторовим інтелектом чи кінестетичним. Варто враховувати їхній вік, інтереси, що їм дається легко, а що — важко, адже це значно полегшує роботу.
Що я хочу робити та чому?
Подумайте, що нового студенти дізнаються та що вони зможуть робити англійською мовою після закінчення занять, коли вийдуть за межі класу. Якщо ви розумітимете, чого хочете досягти, виконуючи будь-який вид діяльності, ви з легкістю зможете вибрати відповідні завдання для свого уроку.
Скільки для цього необхідно часу?
Для того, щоб все працювало як годинник, подумайте про орієнтовний час, який ви витрачатимете на кожен етап заняття чи виконання завдання. Якщо ваш урок занадто довгий, зосередьтеся на цілях і залиште тільки ті завдання, які сприятимуть їхньому досягненню. Якщо він занадто короткий, підготуйте кілька додаткових ігор або вправ; для певних завдань найкраще підійде робота в парах та групах.
Як це спрацює?
- Подумайте, як ваші студенти виконуватимуть те чи інше завдання.
- Хто що робитиме спочатку?
- Як і коли знадобиться розділити учнів на пари чи групи?
- Коли ви даватимете вказівки?
- Якими мають бути ці вказівки?
- Що ви робитимете, поки студенти працюють у групах?
Не забувайте, що ви можете змінювати інструкції з навчального посібника, якщо вони не відповідають вашій меті.
Що для цього мені знадобиться?
Подумайте, які матеріали ви плануєте використовувати. Вирішіть, чи потрібна вам дошка та які треки ви збираєтеся програвати. Найкращий спосіб зробити щось — не обов’язково високотехнологічний, а ефективний.
Підбирайте матеріали уважно та подумайте про фізичне середовище самого класу, а також про те, як це може вплинути на ваш вибір навчального обладнання.
Що може піти не так?
Подумайте, які аспекти вашого заняття можуть спричинити труднощі в учнів. Наприклад, під час навчання 2 класу слів, пов’язаних з одягом, у них можуть виникнути проблеми з розмежуванням між «shirt» та «skirt». Спробуйте виділити час на додаткову гру наприкінці уроку, яка допоможе їм зіставити слова із зображеннями одягу.
Передбачаючи проблеми, ви дійдете до розумного використання свого часу на заняттях. І тоді вам не доведеться ухвалювати спонтанні рішення про те, чи використовувати 15 хвилин уроку, щоб навчити дітей різниці між «спідницею» та «сорочкою» .
Як це поєднується із тим, що ми вже вивчили та вивчатимемо згодом?
Завжди думайте про останній урок, коли починаєте планувати наступний. За можливості, займайтесь плануванням одразу після попереднього заняття. Учні зауважать цю узгодженість — хоча деякі можуть і не помітити.
Не забувайте повертатися до своєї мети, складаючи план уроку, щоби переконатися, що ви на вірному шляху. Можна спокуситися та розбавити заняття веселими іграми й завданнями, але якщо вони не допоможуть вам досягти поставленої мети, краще збережіть їх на інший день.
Якщо ви поставите собі ці питання, думаючи про наступний урок, то побачите, що ваше заняття буде значно продуктивнішим!
Залишайтесь з нами. Школа англійської Grade регулярно готує корисний контент для студентів і викладачів.
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)