✴️ Будь-який вчитель планує свій урок для того, щоб мати чітке уявлення про те, що учні вмітимуть робити до кінця заняття. Якщо ми знаємо, яка наша мета, то можемо зрозуміти, чи досягли ми її, а отже — чи відбулося навчання. Крім того, якщо ми знаємо, цілі уроку та потреби наших учнів, ми можемо адаптувати завдання, які пропонує підручник, та забезпечити відповідну мовну практику.
Якими ж бувають цілі уроку та як їх правильно формулювати? Саме про це читайте далі у статті!
“Ідеальна” мета уроку
Чи буває така? Ціллю чи цілями може бути все, чого ви хочете, щоб ваші учні досягли на вашому уроці.
Зазвичай їх може бути кілька — для учнів і для себе (про це пізніше). Цілі можуть змінюватися та залежати від низки речей: ваших студентів, навчальної програми, навчального закладу тощо.
Цілі потрібно ставити перед тим, як ви починаєте планувати урок. Тоді ви можете планувати його в зворотному напрямку — початок уроку має бути на рівні, на якому студенти перебувають зараз.
Є кілька критеріїв, яким мають відповідати поставлені цілі.
Перша модель, яка часто використовується у бізнесі, наприклад, говорить, що цілі мають бути SMART.
S — Specific
M — Measurable
A — Attainable
R — Relevant
T — Time-bound
Specific
Якщо ви хочете, щоб ваші студенти досягли цілей уроку, ви повинні чітко розуміти, чого саме ви від них хочете:
- Вивчити нову лексику?
- Що це за лексика?
- Що вони вмітимуть робити з цими словами наприкінці уроку, а чого не можуть зробити на початку?
Measurable
Потрібно вміти визначати, чи досягли ваші учні мети, чи ні, і, отже, це має мати якийсь вимірний результат. Ви не можете точно сказати, що ваші учні “вивчили лексику”, тому що ви не можете зазирнути в їхні мізки. Однак, ви можете сказати, чи можуть вони розпізнавати слова та використовувати їх у мовленні.
Вимірна мета — це коли ви можете сказати: “Так, мої учні зробили це” або “Ні, мої учні цього не зробили”.
Attainable
Усе, що ви збираєтеся робити на уроці, має передбачати відповідний рівень складності. Мова йде про те, щоб не робити завдання надто складними, але й не надто легкими. Не намагайтеся навчити 25 новим словам 6-річних дітей, але також не варто вчити їх лише одному новому слову.
Включіть у свій план уроку елементи диференціації: “деякі учні будуть…”, “більшість учнів будуть…”, але головний елемент вашої мети має бути досяжним для всіх ваших учнів.
Relevant
Чи пов’язаний матеріал уроку з темою, яку студенти вже вивчали? Чи це щось цікаве для студентів? Чи це навичка, яка їм потрібна, наприклад, для складання іспитів або щось, що їм потрібно вміти для роботи? Чи відповідає матеріал навчальній програмі, якою ви користуєтеся?
Вам не обов’язково писати, чи ваші цілі мають відношення до навчального плану, але завжди добре знати, чому ви навчаєте цього студентів.
Time-bound
Коли саме ви хочете, щоб ваші учні досягли цієї мети? By the end of the lesson / at the end of the activity тощо.
Корисний спосіб розпочати “з правильної ноги” — починати писати свої цілі з “By the end of the lesson students will be (better) able to…”
Інша модель поєднує в собі 4 таких критерії:
- Вимагає навчальна програма. Не забувайте дотримуватися навчальної програми, за якою працює ваша школа. Не варто сильно від неї відхилятися.
- Зосереджені на студентові. student-centred Думайте про своїх студентів, цікаві для них теми та контекст, їхній рівень.
- Конкретні. Подумайте, чого саме ви хочете, щоб вони навчилися. Наприклад, яку функцію та форму вони зможуть використовувати у мовленні до кінця уроку.
- Видимі. помітні Те, що ви чогось навчаєте, не означає, що студенти цьому навчилися. Викладач має уявляти, що він побачить або почує від своїх студентів наприкінці уроку.
Який вигляд це матиме на папері? Наприклад:
By the end of the lesson students will be better able to use modal verbs to give advice to a friend who is taking a language exam.
- To use modal verbs to give advice — вимагає навчальна програма;
- To a friend who is taking a language exam — зосереджена на студентові; персоналізована
- By the end of the lesson students will be better able to use modal verbs to give advice — видима, адже до кінця уроку учні мають навчитися використовувати цю граматичну структуру у певному контексті, і ми можемо побачити чи це відбудеться;
- By the end of the lesson students will be better able to use modal verbs to give advice to a friend who is taking a language exam — ціль конкретна.
Які загалом бувають цілі?
- Основна мета — це найважливіша мета вашого уроку. Наприклад, якщо сьогодні ви вивчаєте нову лексику, ваша головна мета полягає в тому, щоб учні засвоїли нові слова та змогли використовувати їх в усному мовленні.
Було б гарною ідеєю думати про цілі уроку з точки зору досягнень учнів, а не з точки зору зусиль учителя.
Якщо ви скажете, що ваша головна мета — навчити учнів Present Perfect, неможливо визначити, чи досягли ви своєї мети, оскільки неможливо визначити чи учні зрозуміють і засвоять цю граматичну структуру.
Якщо ваша мета: “By the end of the lesson students will have learnt present perfect with ever/never to talk about travel experience”, набагато простіше зрозуміти чи ціль була досягнута.
Якщо учні використовують Present Perfect, коли розповідають про подорож, — це означає, що мета досягнута
- Допоміжні цілі — це другорядні цілі уроку, менш важливі, ніж основна мета.
Наприклад, якщо ви використовуєте текст для читання, щоб познайомити студентів з новою граматикою чи лексикою, тренування навичок читання є вашою допоміжною метою. В основному другорядні цілі зосереджені на всьому, що ви робите на уроці, щоб познайомити студентів з цільовою мовою або Target Language. Наприклад, ви читаєте або слухаєте текст.
Також другорядні цілі зосереджуються на практиці нової лексики чи граматики в продуктивних завданнях. Наприклад, в говорінні або в письмі. Допоміжні цілі завжди допомагають досягти основної мети.
- Особиста мета — це те, що ви хотіли б вдосконалити у власній викладацькій практиці.
Наприклад, давати чіткі інструкції до завдань, побудувати взаєморозуміння зі студентами, контролювати Teacher Talking Time, вивчити імена студентів, спостерігати за студентами на уроці та вчасно реагувати на їхні потреби тощо.
Чи хотіли б ви стати кращим як викладач? Звичайно! Найкращий спосіб — це постійно намагатися щось вдосконалити, а найлегший спосіб зробити це — мати особисту мету на уроці.
Отже, що слід пам’ятати? Спочатку ставимо цілі, а потім підбираємо завдання, які допоможуть нам досягнути поставленої мети.
А ось дізнатися більше про те, як ефективно планувати свої уроки можна на курсі підготовки до TKT Module 2, які пропонує центр вивчення англійської мови Grade!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)