Письмо — одна з основних мовних навичок. Вміння писати впевнено та природно, використовуючи певні граматичні структури та лексику, дає ряд переваг, як от можливість отримати високі бали на стандартизованих тестах таких як ЗНО, FCE, CAE, CPE, IELTS чи TOEFL. Такі іспити, як правило, включають завдання з написання есе, листів, звітів. Гарні навички письма дають можливість висловлювати складніші ідеї стисло та повно, таким чином покращуючи комунікативні навички.
Викладання англійської безумовно включає вдосконалення навичок письма ваших студентів. Веселі, захопливі завдання можуть стати ефективними інструментами для покращення цих навичок. Саме тому ми підібрали ненудні завдання для вас та ваших студентів, які ви можете використовувати на своїх заняттях.
Залежно від типу завдання, ви можете виконувати їх
- на початку уроку, щоб підігріти інтерес студентів та занурити їх в тему;
- посередині уроку, щоб побачити наскільки студенти засвоїли вивчене;
- наприкінці заняття аби повторити раніше вивчену лексику/граматику.
Чому студенти не люблять писати?
Для того, щоб ваші студенти полюбили письмо, потрібно розуміти чому воно їм не подобається. Найчастіше вони вважають завдання з письма “складними”. Що це і чому вони так думають?
- По-перше, часто вчителі дають завдання з письма як “домашнє”. Його потрібно виконувати самостійно, і студенти просто не відчувають підтримки чи допомоги з боку вчителя.
- По-друге, деякі теми творів чи листів студенти вважають відверто нудними. Тому і не зацікавлені у виконанні такого завдання.
- Ще однією причиною не писати — є відчуття невдачі чи навіть провалу, коли їм повертають письмове завдання, повністю замальоване червоним чорнилом.
- Четверта причина — досить очевидна. Завдання з письма не має комунікативної мети.
Написання есе чи інших видів творів зазвичай є обов’язковою умовою формальних іспитів, таких як FCE чи ЗНО, які підлітки часто сприймають як стресові, пов’язані з невдачами. Це сильно демотивує. І це також причина не любити письмо.
Писати нелегко навіть рідною мовою. Подумайте, як часто в житті нам доводиться писати безперервну разючу прозу, особливо коли текстові повідомлення та електронні листи спонукають до написання лаконічного тексту. Тож і не дивно, що студентам не подобаються об’ємні завдання з письма.
Це лише кілька поширених причин, втім у кожного студента вона може бути інша.
Для створення справді хорошого тексту потрібно володіти різними навичками. Не очікуйте, що студенти зможуть одразу добре писати. Ваше завдання — розбити ці навички на дрібніші та практикувати їх окремо. Футболісти відпрацьовують удари по воротах, дриблінг, тактику тощо. Їх не просять просто прийти на матч і зіграти!
Ось чому знадобиться навчити студентів аби вони змогли вправно писати великі тексти:
- правильна граматика
- широкий словниковий запас
- пунктуація
- правильний виклад організація тексту
- правильний реєстр
- правопис
- використання різноманітних типів простих та складних речень
- зв’язне мовлення
- розвиток уяви
- планування тексту
- написання чернетки
- редагування
- спілкування через текст.
Тож і завдання, які пропонуємо нижче, спрямовані на розвиток цих навичок.
1. Листівки для нових друзів
Ви можете заполонити уяву молодших школярів, познайомивши їх із вигаданим хлопчиком чи дівчинкою, які є їхніми однолітками та живуть в екзотичній далекій країні.
Якщо ваших студентів цікавить певний регіон чи місто, наприклад Лондон, відповідно відкоригуйте географічне розташування вашого персонажа.
Найпростіше завдання — написати своєму новому далекому другові короткий твір про себе, який поміститься на листівці. Ви навіть можете виготовити власні листівки на уроці.
Це чудова нагода навчити студентів базовим openings і closings в англійській, що є основним компонентом майже будь-якої форми письма.
Під час роботи в початковій школі в Таїланді, я знайшла друзів по листуванню з Франції та Польщі. Мої маленькі “чомучки” були в неймовірному захваті від написання листівок, адже вони писали справжнім хлопчикам та дівчаткам з далеких країн, і ми навіть ходили разом на пошту відправляти листи.
Найбільше вражень було у дітей, коли через кілька тижнів кожен отримав відповідь на свого листа.
2. Перефразування
Перефразування — це вміння швидко відтворювати речення з іншою граматичною структурою та лексикою, зберігаючи значення та зміст вихідного речення.
Ця навичка може стати у пригоді дорослим учням, які спілкуються з іншими англомовними людьми. Практика перефразування сприяє кращому розумінню нюансів мови та розвитку альтернативних способів побудови речень.
Запропонуйте учням речення, а потім попросіть їх охопити суть повідомленого та відновити критичні елементи в реченні з новою структурою.
Дуже цікаво дати студентам перефразувати дитячі віршики, на зразок Humpty Dumpty. Наприклад:
Оригінальний текст | Перефразування 1 | Перефразування 2 |
---|---|---|
Humpty Dumpty sat on a wall. Humpty Dumpty had a great fall. All the king’s horses and all the king’s men couldn’t put humpty together again. |
While sitting on a wall one day, an egg had an accident which resulted in tragedy because no one in the kingdom could repair him. | The kingdom mourned the loss of Humpty because he was broken beyond repair when he fell from the wall. |
Взято з книги “How to teach writing like a pro”.
3. Написання описів
Покажіть студентам зображення пожвавленої вулиці у великому місті або добре відомої пам’ятки історичної архітектури чи рельєфу — будь-що, що ваші студенти, ймовірно, добре знають.
Напишіть на дошці запитання:
Who?
What?
Why?
When?
How?
Where?
How many?
Далі попросіть студентів написати власні описи зображень, які б містили відповіді на питання. Деякі з них можуть не підходити — наприклад, відповідь на питання “who?” може бути неочевидною на зображенні безлюдного острова. Заохочуйте студентів давати творчі, нестандартні відповіді на це питання та винагороджуйте їх позитивним фідбеком.
4. Використовуйте соціальні мережі
Цифрові гаджети, безумовно, надають доступ до соціальних медіа, які самі по собі є потужним інструментом для спілкування. Виникає питання: чому ми не можемо використати можливості соціальних мереж для розвитку навичок письма наших студентів?
Соцмережі здатні бути інструментом, за допомогою якого ми можемо змусити студентів розвивати творчість у поєднанні з особистим самовираженням для вдосконалення та зміцнення навичок письма. Наприклад, ви можете вести блог зі своїми студентами.
Twitter як платформа за своєю природою вимагає від користувачів бути лаконічними, адже дозволяє писати лише 140 символів. Такий спосіб спілкування дозволяє студентам практикувати стислість і чіткість висловлювання. Використання Twitter може допомогти їм перейти безпосередньо до суті, не використовуючи непотрібний жаргон у своїх листах. Twitter також може підштовхнути студентів бути добрими, чуйними та уважними під час вибору слів.
А ось про те, як можна використовувати популярний серед підлітків TikTok для розвитку навичок письма — дивіться у наступному відео:
5. What is missing?
Дайте студентам текст. Це може бути електронний лист, звіт, стаття чи навіть оповідання. Вилучіть з нього частину, а учні мають доповнити її інформацією, якої бракує. Звичайно, вони повністю компенсують те, чого не вистачає. Важливо не те, щоб інформація була точною, наприклад, час або день, коли щось сталося а узгодженою з рештою тексту.
6. Написання історії групою
Якщо ваших студентів важко змусити писати, ви можете розпочати з групової вправи. Розділіть їх на групи, щоб вони могли працювати разом і допомагати один одному.
Групове написання історій — це веселе завдання, яке має сподобатися вашим учням. Все, що вам потрібно, це цікава картинка, яка показує щось потішне та натхненне для кожної групи. Коли ви дасте їм зображення, попросіть їх:
- назвати персонажів;
- визначитися з їхніми стосунками;
- придумати історію про те, що відбувається на картинці. Наприклад, чому вони там, про що говорять, як почуваються тощо.
Попросіть студентів по черзі висловлювати ідеї, і нехай один студент у групі робить нотатки. Коли вони визначать усі деталі, попросіть їх написати історію на основі ідей, якими вони раніше поділилися.
Працювати у групах може бути складно, але якщо все правильно організувати, вашим студентам сподобається працювати разом.
7. Оповідання з п’яти речень
Для того, щоб зацікавити студентів не обов’язково писати есе на кілька сторінок. Вправи, які, на перший погляд, здаються простими, насправді можуть допомогти їм працювати наполегливіше та по-справжньому активізувати свої мовні навички.
У цьому завданні студенти працюють індивідуально. У них є 10 хвилин, щоб придумати історію, яка повинна мати вступ, кульмінацію та кінцівку. Головна умова — розповідь має складатися рівно з п’яти речень.
Ви можете або запропонувати тему, або залишити її повністю на розсуд студентів.
Учням буде важко підсумувати всю свою ідею в п’яти реченнях, і їм доведеться використовувати всі мовні навички та знання, якими вони володіють. Крім того, їм буде приємно слухати веселі короткі історії одне одного і побачити, як у всіх це вийшло.
Як бачите, творче письмо важливе для розвитку мовних навичок. А кілька вправ, запропонованих вище, обов’язково допоможуть вам зосередитися на тій області творчого письма, в якій ваші учні найбільше потребують допомоги.
Сподобався блог?
Пишіть у коментарях, яку тему ви хотіли б розглянути наступною!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)