Чи не кожен викладач англійської починає свою викладацьку практику з приватних уроків чи репетиторства. В цьому немає нічого поганого, адже на початку кар’єри такі заняття дають змогу молодим спеціалістам зрозуміти “чи це взагалі твоє”, а колеги з досвідом можуть таким чином отримати цілком пристойний додатковий дохід. Сучасні реалії показують, що індивідуальні заняття англійської з викладачем популярні. Втім сьогодні ми не зупинятимемося на матеріальній стороні занять один на один, а поговоримо про те як зробити їх більш ефективними для студентів та для викладачів.
Чим репетиторство відрізняється від звичайних занять?
Коли ви як репетитор чи викладач потрапляєте в ситуацію ‘one-to-one teaching’, вашими студентами можуть стати:
- діти та підлітки, яким потрібні додаткові уроки, щоб зміцнити свої навички англійської мови або щоб наздогнати рівень англійської мови своїх однокласників;
- дорослі, які можуть брати приватні уроки після роботи;
- фахівці різних галузей, яким необхідно вивчати англійську мову для роботи;
- люди, які готуються до складання міжнародних іспитів на знання англійської, як-от TOEFL, IELTS чи кембриджські іспити;
- студенти, які соромляться розмовляти англійською в групі тощо.
Одним із найпоширеніших варіантів навчання окремих студентів є онлайн-заняття, які не тільки дають вам свободу не залежати від місця розташування, але й можливість навчати багатьох учнів протягом дня. Ви можете працювати з онлайн-школами англійської мови чи бути онлайн-викладачем англійської мови для приватних студентів. Також ви можете пропонувати індивідуальні заняття через онлайн-маркетплейси, знаходити студентів за допомогою традиційної реклами або соціальних мереж, або ж через рекомендації.
Якщо вам більше до вподоби контакт з живими людьми, у вас є можливість стати позашкільним репетитором англійської мови для дітей і підлітків. Заняття можуть відбуватися у вас вдома або в мовних школах, або ж ви можете навчати дорослих у їхніх офісах чи у них вдома.
- На перший погляд може здатися, що на індивідуальному занятті не потрібно думати про classroom management. Ви можете забути про студентів, які перебивають один одного, або про групу дітей, які одночасно створюють шумовий фон. На уроці з одним учнем ви можете створити продуктивне навчальне середовище, давати інструкції та легше вирішувати проблеми. Втім, варто подбати про організацію місця для навчання, де ви і ваш учень будете сидіти, як ви будете використовувати фізичні ресурси, тощо.
- Вам доведеться ретельно адаптувати матеріали для кожного індивідуального заняття. І, можливо, навіть використовувати матеріали, які створив або знайшов ваш студент. Адаптуючи уроки, ви зможете налагодити кращі стосунки зі своїм учнем. Наприклад, ви можете зацікавити його чи її за допомогою відео, що пов’язані з його чи її інтересами та хобі, або грати в ігри, які, на вашу думку, сподобаються студенту.
- Темп приватних уроків залежатиме від студента та його потреб, а не структури курсу чи від закладу. Існуватиме певна гнучкість щодо тривалості занять.
- Часто викладачу не потрібно буде думати про іспит чи інше оцінювання.
- На індивідуальних заняттях може відбутися відхід від динаміки, орієнтованої на вчителя, і в результаті учень також прийматиме рішення щодо занять.
- Прийоми, які ми використовуємо у великій групі, завжди будуть змінюватися для індивідуального заняття. Наприклад, тривале прослуховування або читання текстів не буде найкращим використанням часу на таких уроках і потребуватиме адаптації.
ЧИТАТИ ТАКОЖ: Як виправляти помилки студентів у говорінні?
Як зробити індивідуальні заняття ефективними?
Обговоріть потреби студента та узгодьте план дій. Дуже важливо, щоб ви точно знали, чого хоче від занять ваш студент. Узгодьте з ним перелік пріоритетів. Пізніше може виявитися, що потреби змінилися – це теж потрібно обговорити.
Використовуйте низку методів і технік, щоб ваші заняття були різноманітними. Багато з того, що ви робите на групових заняттях, працює й для індивідуальних – спробуйте. Важливо розуміти з якою метою ви використовуєте той чи інший прийом. Наприклад, пісні, ігри, drilling, робота в парах, аудіювання та читання можуть застосовуватися, але за вашою участю.
Оскільки індивідуальні уроки й так є постійними розмовами, вам не доведеться шукати додаткових можливостей для того, щоб ваш студент розмовляв англійською. Втім пам’ятайте про збалансовані ТТТ та STT. Під час розмов або виконання мовленнєвих завдань ставте продумані та відкриті запитання.
Заняття один на один – це чудова нагода пояснити навіщо ви робите те, що робите. Розкажіть студенту про свої цілі та про те, як завдання, які ви виконуєте, допомагає йому. Ви можете робити це, наприклад, коли даєте домашнє завдання або виправляєте помилки у speaking. Заохочуйте свого учня ставити запитання.
Навчання письма найважче інтегрувати в індивідуальні заняття. Так само, як і читання. Старші студенти часто вважають, що це марна трата часу, тому що вони могли б робити це вдома на самоті. Щоб уникнути цієї поширеної скарги, додайте вправи на редагування або граматичні вправи.
Використовуйте різноманітні техніки для надання зворотнього зв’язку. Це може бути як immediate feedback, коли учень говорить, так і “hot sheet” – де ви записуєте помилки і потім разом їх аналізуєте, або просто зберігаєте ці дані для наступного уроку. Робота над помилками вкрай необхідна, адже це чудова можливість внести суттєві покращення.
Що стосується письмових завдань, ви можете або переглянути завдання разом зі студентом і попросити його розпізнати помилки, або ж попросіть його надіслати вам завдання перед уроком, щоб ви могли перевірити його заздалегідь. Ви також можете взяти домашнє завдання і виправити його після уроку, а на наступному уроці обговорити помилки.
У багатьох випадках із дорослими студентами вам може знадобитися підтвердити свої знання англійської, щоб завоювати їх довіру. Оскільки ви будете займатися наодинці, у вашого студента буде більше можливостей перевірити ваші знання та методи викладання. Для того, що почуватися впевнено, не зашкодить самому скласти мовний іспит, як от IELTS, C1 Advanced чи C2 Proficiency, а також підтвердити свої знання методики іспитами TKT, DELTA Module 1 чи отримавши сертифікат CELTA.
Вмійте вчасно зупинитися. Заняття сам на сам можуть тривати дуже довго, особливо якщо у вас сформувалися близькі стосунки зі студентом. Втім ви повинні постійно оцінювати прогрес свого учня. Рано чи пізно настане момент, коли ви побачите, що заняття в групі є кращою опцією для вашого студента.
Індивідуальні уроки англійської справді можуть бути навіть більш корисними для студентів і приємнішими для вчителів! За допомогою правильної стратегії ви зможете налагодити значущий зв’язок зі своїм студентом і допомогти йому стати впевненим користувачем англійської! А хіба не для цього ми працюємо?
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)