📝 Те, що наша Земля кругла, вже давно доведено. Втім були часи, коли люди вірили у зовсім інше. В наші дні теж існує багато міфів, і світ викладання англійської – не виняток. Багато колег продовжують вірити у байки, які стосуються вивчення та викладання англійської мови. Спробуємо з’ясувати, що це за міфи та розвіяти певні сумніви щодо них.
Міф 1. Викладачі англійської повинні володіти рідною мовою своїх студентів.
Насправді, це добре, що ви знаєте кілька мов. Адже з малечку нам казали, що “скільки мов ти знаєш, стільки разів ти людина”. Але для того, щоб викладати англійську в Таїланді, не потрібно знати тайську, чи для роботи в Китаї – китайську, чи навіть іспанську, якщо ви хочете навчати іспанців.
Власне, той факт, що вам не потрібно знати рідну мову ваших потенційних студентів, дає вам можливість працювати де-завгодно. Як так? Відповідь дуже проста. Використовуючи прямий метод або direct method. Так, він вже доволі “бородатий”, і сьогодні існує багато інших нових методів, проте всі вони базуються на головному принципі цього методу: навчати мові без використання будь-якої іншої мови. В основі прямого методу лежить ідея про те, що люди здатні вивчати іноземну мову так само, як діти вивчають рідну мову без використання перекладу, за допомогою жестів, малюнків, значущого контексту та практики, без пояснення та зазубрювання граматичних правил.
Саме цьому методу навчають на курсі CELTA, і саме тому викладач після закінчення курсу може працювати та навчати студентів у будь-якій країні світу.
Міф 2. Викладання англійської – це переважно навчання новій лексиці та граматиці.
Безумовно, на уроках англійської ми досить багато часу приділяємо роботі з новими словами, виразами та граматичними структурами, але є й інші аспекти, які впливають на те наскільки швидко наші студенти зможуть вільно розмовляти англійською. Викладач англійської також має розвивати навички читання та аудіювання (розуміння прослуханого чи прочитаного), письма та говоріння.
Взагалі усі типи уроків можна розділити на 2 великі категорії: systems та skills. Під час проходження курсу CELTA ви навчитеся та проведете заняття по кожній із систем:
- vocabulary
- grammar
- functional language.
А також вам доведеться спланувати та провести заняття по receptive skills та productive skills, відповідно:
- listening
- reading
- writing
- speaking.
І усе це окремі уроки, які оцінюватимуть ваші одногрупники та досвідчені тренери курсу CELTA.
Із цього випливає наступний міф.
Міф 3. Хороший урок англійської – це урок, в якому є все: і граматика, і лексика, і читання, і аудіювання, і говоріння, і навіть практика вимови, а ще письмо, і багато іншого. Чим більше, тим краще.
Я теж так вважала, і теж впродовж багатьох років намагалася “урізноманітнити” свої уроки. Але, у мене було відчуття, що я щось роблю не так. Після курсу CELTA це відчуття зникло. Адже тепер я знаю, що я багато чого робила не так, і насправді такою різноманітністю лише шкодила собі та студентам.
У чому ж підводний камінь? Справді, на уроці важливо створити умови, щоб студенти могли якомога більше взаємодіяти між собою, використовуючи англійську, та практикуватися у використанні мови. Але багато колег роблять величезну помилку, коли намагаються втиснути в один урок якомога більше практики різних аспектів мови: читання, аудіювання, та ще й вивчення нових слів і нової граматики.
Думаю, кожен з нас рано чи пізно спокушався і планував приблизно такий урок:
- вчимо нові слова
- пишемо короткий твір, щоб попрацювати над письмом
- трохи граматики
- тепер послухаємо діалог
- і нарешті робимо презентацію, щоб попрактикувати говоріння.
Або все те саме, тільки в іншому порядку. Чи ще більше різноманіття, наприклад, на початку можемо розігрітися і вивчити нову скоромовку, а в кінці ще й пісню заспівати.
На перший погляд, план – просто супер, просто вогонь! Адже студенти зможуть стільки всього зробити і отримають стільки практики! Але давайте зупинимося і дамо собі відверті відповіді. Хіба це не надто багато для одного заняття?
РЕКОМЕНДУЄМО: УРОК 1. Що потрібно знати про CELTA interview?
Хіба це все можна встигнути? Хіба це дійсно допоможе студентам? Хіба їм легко буде перестрибувати з читання на граматику, з граматики на аудіювання і так далі? Ну невже це має сенс?
Дійсно, щоб досконало оволодіти мовою потрібно працювати над усіма навичками та системами, але не одночасно. Важливо пам’ятати, що “It’s better to teach a lot about a little rather than a little about a lot.” Тому замість того, щоб попрацювати 5 хв над вимовою, 15 хв над лексикою, тоді 10 хв над граматикою, 10 хв над читанням і ще 5 хв над говорінням, краще присвятіть 45 хвилин тому, щоб дійсно будувати їх навички говоріння. Що матиме більше користі?
На курсі CELTA ви проведете вісім різних уроків, і кожен з них буде присвячений одній із систем або одній із навичок. І лише ОДНА НАВИЧКА чи ОДНА СИСТЕМА буде вашим головним фокусом та головною метою уроку. Тож якщо ви проводитимете урок аудіювання, то навчитеся планувати його так, що кожен етап і кожне завдання матиме на меті розвивати у студентів розуміння прослуханого.
Міф 4. Вправи у підручнику потрібно виконувати лише у тому порядку, в якому вони є.
Багато хто скаже, що автор навіть найкращого англійського підручника для чогось розмістив їх саме в такому порядку. Та ще й Teacher’s Book каже нам як виконувати ці завдання. Навіщо ускладнювати собі життя?
Як правило, сучасні підручники поділені на юніти та уроки. І за одне заняття ми мали б встигнути “пройти” (дуже не люблю це слово) один урок з книги. Але ж ми щойно говорили, що курс CELTA вчить фокусуватися на чомусь одному. А в підручнику бачимо інший контент і іншу послідовність завдань, і зовсім інші інструкції. І завдання нам вже не дуже то й підходять для уроку аудіювання. Як же бути?
Спокійно! Підручники написані для ідеальних умов, автор підручника не знає ваших студентів, і не може передбачити, що сьогодні ви щось не встигли, чи що сьогодні ви працюєте лише над навичками аудіювання. Тому на курсі CELTA ви навчитеся ставитися до підручника як до матеріалу: ви зможете обирати ті тексти, ті вправи та змінювати інструкції таким чином, щоб вони працювали на мету вашого уроку, а не ви “проходили” той чи інший урок. Ваші уроки стануть більш зосередженими, грунтовними та корисними. Підручники – це глина, а ви – скульптор свого ідеального уроку.
Чи відомі вам ще якісь міфи, що стосуються вивчення та викладання англійської мови? Та чи готові ви їх зруйнувати? Якщо так, приєднуйтеся до нашого курсу вивчення CELTA!
Отримайте найбажанішу викладацьку кваліфікацію у світі!
ЧИТАТИ ДАЛІ: УРОК 2. Як влаштована CELTA?
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)