⚡ Всім відомо, що іноземна мова входить до групи найскладніших предметів, які потребують значної напруги та зусиль від учнів. Один урок англійської вимагає інтенсивної розумової діяльності, тому вимотує як морально, так і фізично.
Також варто пам’ятати, що вчитель, який бажає щось закріпити у пам’яті студента, має потурбуватися про те, щоб у запам’ятовуванні брало участь якнайбільше органів чуття. Різноманітні методичні засоби значно підвищують працездатність людей, тому що залучають до роботи інші аналізатори, нові, не стомлені ділянки кори головного мозку. Тож, вихід — фізкультхвилинки.
Навіщо потрібні фізкультхвилинки?
Проведення фізкультхвилинок повинно розвʼязувати кілька проблем:
- зменшення втоми та зниження негативного впливу одноманітної робочої пози,
- активізація уваги студентів та підвищення можливостей до сприйняття навчального матеріалу,
- звільнення студента на деякий час від напруження мозку.
Фізкультхвилинки бувають різні: віршовані, ігрові, танцювальні. Після такої руханки учні стають активнішими, їм простіше сконцентруватись, з’являється зацікавленість у подальшому засвоєнні знань.
Думаєте, фізкультхвилинки потрібні лише дітям? Помиляєтеся!
Навіть дорослі студенти потребують короткого відпочинку та зміни діяльності.
Тому ми із задоволенням поділимося з вами добірками різноманітних фізкультхвилинок для різних вікових груп студентів!
Фізкультхвилинки для наймолодших
Віршовані
Найпростіший різновид фізкультхвилинок, якщо говорити про підготовку та організацію. Але надзвичайно корисні, якщо говорити про навчання дітей, адже, повторюючи за вчителем, дітки не лише рухаються та відпочивають, але й вивчають нові слова та вислови.
Усе, що потрібно – лише розповідати віршики, доповнюючи кожен рядок певними рухами.
Нижче — кілька вдалих прикладів для таких хвилинок!
Giraffes are tall, with necks so long. (Stand on tiptoes; raise arms high up into the air.)
Elephants' trunks are big and strong. (Make trunk with hand and arm.)
Zebras have stripes and can gallop away, (Gallop around in a circle.)
While monkeys in the trees do sway. (Sway back and forth.)
Old crocodile swims in a pool so deep, (Pretend to swim.)
Or lies in the sun and goes to sleep. (Lay head on hands and close eyes.)
Простий віршик для руханок із найменшими:
Walking, walking, walking, walking.
Hop hop hop, hop hop hop.
Running running running
Running running running
Now we stop. Now we stop.
Хорошим способом доповнити цей вірш рухами є демонстрація дій, про які говорить вчитель:
- їхати велосипедом — студенти показують як крутять кермо,
- грати на гітарі — студенти зображують гру.
Це просте, але неймовірно веселе розвантаження для нашого організму під час навчання.
I played a game.
I rode my bike.
I had a snack.
I took a hike.
I read a book.
I watched T.V.
I built a fort.
I climbed a tree.
I surfed the web.
I played guitar.
I caught a bug
inside a jar.
I called my friends.
I dug a hole.
I kicked a ball.
I scored a goal.
I had a swim.
I learned to skate.
I played with toys.
I stayed up late.
It’s fair to say
I do like school,
but even more, though,
weekends rule!
Фізкультхвилинки-пісеньки
Ще один зі способів вивчення англійської мови, рухаючись. Діти обожнюють співати, то чому б і ні? Тим паче, використання пісень на уроках англійської може приносити багато користі. Ось кілька переваг:
- Підвищення мотивації: музика підвищує інтерес та залучає учнів до процесу навчання.
- Поліпшення вимови та акценту: спів допомагає студентам практикувати вимову та інтонацію. Слухаючи та повторюючи тексти пісень, вони можуть покращити свої навички.
- Розширення словникового запасу: пісні містять безліч нових слів та виразів, які можуть вивчити студенти. Тексти пісень можуть бути більш незабутніми та легше засвоюватися, ніж просто списки слів.
- Розвиток навички сприйняття мови на слух: прослуховування англійських пісень допомагає студентам розвивати свої навички аудіювання. Пісні часто містять швидке мовлення та різні акценти, що допомагає студентам адаптуватися до різних варіантів вимови англійської мови.
Загалом використання пісень на уроках англійської мови має різноманітні переваги та може бути ефективним методом відпочинку та зміни діяльності.
Ми пропонуємо такі варіанти:
Танцювальні паузи
Іноді можна просто відпочити, танцюючи. Пропонуємо добірку цікавих відео, які можна використовувати у роботі з дітьми. Діти із задоволенням переглядають відео, танцюючи, а іноді підспівуючи хітам. А вчителю нічого не потрібно вигадувати — персонажі на відео показують прості рухи.
Ось кілька найкращих, на нашу скромну думку, варіантів для розминки на ваших уроках англійської:
Фізкультхвилинки для тінейджерів та дорослих
Напевно, у всіх, хто працює з цими віковими групами, зараз виникає думка про те, що це нудно і неможливо, адже це той вік, коли люди стають серйозними та не розуміють таких розваг. Звичайно, співати пісеньку і водночас рухатись — це не для них.
Але і тінейджери, і дорослі теж втомлюються і вимагають зміни діяльності, відпочинку та розвантаження. Що ж робити?
Як варіант, можна використовувати ігри та завдання, які вимагають руху і водночас допомагають повторити чи вивчити новий матеріал.
Пропонуємо декілька наших улюблених варіантів!
Running dictation
Що для цього потрібно:
- підготувати список із 8–10 слів англійською на дошці, що стоїть якомога далі від студентів, або на стіні,
- розподілити ролі між учасниками — бігун та писар.
Щонайменше потрібно 2 учасники, за наявності більшої кількості — поділитися на команди по 2–3 учні.
- Завдання бігуна: добігти до списку слів, запам’ятати 1–2 слова в правильному порядку, прибігти до писаря та продиктувати йому ці слова.
- Завдання писаря: записати почуті слова максимально правильно.
Ролями можна мінятися як після кожного кола, так і після завершення гри. Чудовий варіант для кращого запам’ятовування написання слів або відпрацювання граматики.
Gallery walk
Один із різновидів завдань, які можна використовувати для обговорення різних тем англійською мовою, одночасно рухаючись.
Студенти працюють у парах-трійках. На стінах кімнати вчитель прикріплює аркуші з питаннями чи ситуаціями для обговорення.
Завдання учнів — разом із партнером чи в мінігрупах «відвідати» всі станції із питаннями та обговорити їх.
Mingling
Усім відомий метод, що має на меті не тільки вдосконалити навички говоріння учнів чи відпрацювати матеріал, що вивчався, але і змінити різновид їхньої діяльності, адже студенти під час цього рухаються.
Усе, що потрібно — підготувати список питань для студентів та попросити їх опитати всіх присутніх на занятті. Як варіант — знайти 5 людей зі спільними зацікавленнями: тих, хто любить фільми жахів, комедії тощо. Студенти не просто спілкуються, а ще й рухаються, що допомагає зняти напругу та відпочити з користю.
Back to the board
Цікавий та веселий метод-гра, який подобається як дітям, так і дорослим.
Клас ділиться на дві-три маленькі групи, з кожної групи вибирається учень, який сідає чи стає спиною до дошки, але обличчям до своєї команди.
Вчитель пише на дошці слово або вираз, завдання кожної команди пояснити це слово або вираз тому учаснику, який сидить спиною до дошки. Виграє та команда, яка вгадає слово першою. Після першого кола можна з кожної команди вибрати іншого гравця, який відгадуватиме слово. Таким чином гравці рухаються, одночасно отримуючи задоволення від процесу гри та повторюючи матеріал.
Фізкультпаузи потрібні всім, і дітям, і дорослим. Це допомагає змінити різновид діяльності, відволікає, допомагає розслабитися та краще сприймати інформацію. З ними будь-який матеріал вивчається легше та цікавіше.
Курси для вчителів англійської мови у Grade Education Centre — чудова можливість підвищити кваліфікацію, дізнатись про нові методики викладання та розширити власні горизонти.
Натхненних вам занять!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)