✏️ Багато досліджень показали, що в середньому ми можемо запам’ятати одночасно сім будь-яких одиниць (наприклад, цифри, слова тощо) залежно від нашого віку. Звісно, наша пам’ять краща в молодшому віці. Деякі діти справді намагаються запам’ятати якомога більше на наших заняттях, але їм це не вдається. Як бути?
“Очевидно, що розвиток особистості – невід’ємна частина навчання, а для розвитку повного потенціалу нашого мозку потрібно мати гарні навички запам’ятовування. Процес мислення багато в чому залежить від нашої здатності використовувати інформацію, наявну в нашій свідомості, щоби переглядати її з різних ракурсів, а також поєднувати з нашими попередніми знаннями (які, знову ж таки, не були б доступні, якби наша пам’ять була поганою). Усі ці здібності включають у себе навички запам’ятовування, і вони є важливими, коли ми робимо висновки, розв’язуємо задачі або створюємо щось нове. Саме ці здібності – найважливіші для розвитку дитини.” (Teaching Young Learners to Think, H.Puchta & M. Williams).
Гарна пам’ять важлива для вивчення іноземної мови. Якщо ви не можете запам’ятати слова, ви, мабуть, розчаруєтесь, спробувавши спілкуватися цією мовою. Як допомогти дітям запам’ятовувати краще? Ось деякі ідеї, які ви можете використовувати на своїх уроках.
ГРА “PELMANISM”
Гра також відома як “pairs” або “the memory game”, і це одна з ігор, які найчастіше адаптують для навчання англійської мови. Вона підходить як для дітей, як і для дорослих.
Студентам дають картки, які вони розкладають на столі обличчям вниз, а потім по черзі намагаються знайти однакові пари карт. Будь-які знайдені пари зберігаються та накопичуються у вигляді очок, водночас будь-які пари карт, які не відповідають одна одній, повертаються обличчям донизу на стіл. Перемагає той, хто набрав найбільше карт/очок, коли всі карти використані або коли вчитель зупиняє гру.
Для початківців можна використовувати лише слово та малюнок. Особливо добре працюють теми: toys, jobs, sports, clothes, school life, numbers, holidays (наприклад, Різдво чи Хелловін) або weather. Приклад: картинка-кицька та cat; 10 та ten. Дієслова також добре працюють.
Є понад 32 версій пельманізму та десятки printable worksheets для цієї гри.
KIM’S GAME
Гра створена для покращення запам’ятовування студентами основної лексики. Вона чудово залучає всіх, навіть якщо клас досить великий, а також підходить для уроків із різного роду тем та граматики. У грі ваші учні матимуть одну хвилину для запам’ятовування набору предметів, а потім у них буде дві хвилини, щоби записати все, що вони запам’ятали. Є багато способів адаптувати цю гру в різноманітних версіях із використанням наочного приладдя, малюнків і хмарок тегів.
ТЕКСТ, ЩО ЗНИКАЄ
Ще одна гра на запам’ятовування слів англійською мовою, яка також допоможе вашим учням запам’ятати правильний порядок слів у реченнях або частини мови. Напишіть на дошці, наприклад, діалог, а потім поступово витирайте його частини, щоби він прогресивно ставав складнішим.
Це чудово працює для дітей, але можна грати й із дорослими початківцями, у яких є труднощі з елементарними реченнями. Студенти дійсно починають звертати увагу на те, що відбувається з текстом. Детальну інструкцію до гри можна знайти тут.
RUNNING DICTATION
Приготуйте заздалегідь речення на маленьких шматочках паперу та розташуйте їх у класі. Нехай діти розділяться на пари, де один учень буде «бігуном», а другий – «писарем». «Бігун» має пройтися класом, знайти шматочок паперу з реченням, запам’ятати його та переказати «писарю», який запише сказане. Після цього «бігун» йде шукати наступне речення. Можна ускладнити завдання, щоби діти в парі обмінювалися ролями.
Після того, як усі речення в команди записані, учасникам необхідно створити діалог або історію з отриманих речень. Ви можете зараховувати чи не зараховувати написане неправильно.
Спробуйте цю гру – і ви побачите, про що думають ваші студенти. Це весела, складна активність, яка дає змогу студентам повторити лексику, граматику, порядок слів або частини мови, а також практикувати аудіювання та говоріння. Подивіться, як грати в гру, тут:
Ми настійно рекомендуємо переглянути виступ доктора Джоні Холмс про Working memory and classroom learning. Вона очолює Centre for Attention Learning and Memory (CALM) Кембриджського університету, а у відео розглядає вплив проблем із пам’яттю на навчання та розповідає, як із цим впоратися.
Більше про те, як допомогти учням запам’ятовувати нове – тут:
— Help your young learners to remember new language
— Top 5 ESL Memory Games | Concentration Games
— 5 Activities to Help Students Improve Their Working Memory
— 9 Amazing tricks to teach your students to memorize
До речі, якщо ви хочете покращити свою викладацьку кваліфікацію, то у Grade Education Centre є курси для вчителів. Розвивайтесь разом з нами!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)