Іспити з англійської мови є кроком до чогось великого та кращого. Вони дають студентам до чого прагнути і допомагають їм розвивати навички, необхідні у житті, освіті та на робочому місці. Ми, як викладачі, теж тішимося, коли наші студенти стають успішними. То як мотивувати, з чого почати і як підтримувати студентів, коли наближається день іспиту?
Багато викладачів окрім роботи в школі чи деінде професійно займаються підготовкою студентів до міжнародних іспитів з англійської, таких як IELTS, FCE, CAE тощо. Якщо ви також хочете допомагати студентам підготуватися до мовного екзамену, ось декілька порад, які допоможуть розпочати. Наші лайфхаки будуть корисними і тим викладачам, які самі готуються до складання іспиту з англійської, а також допоможуть зміцнити впевненість та принесуть відчуття готовності в день іспиту.
Ставте перед студентами цілі, яких можливо досягти
Так звані SMART goals допомагають студентам досягати успіху, адже вони:
- specific
- measurable
- achievable
- relevant
- time-bound.
Такі цілі допомагають студентам уявити те, чого вони хочуть досягти, і, розбиваючи цілі на етапи, допомагають зрозуміти, як саме вони прогресують. Кембриджські іспити з англійської мови розроблені з урахуванням цього, і регулярні цілі спонукають студентів поступово вдосконалювати свої навички.
Крім того, саме такі цілі корисні в короткій, середній та довгій перспективі та можуть використовуватися протягом окремих занять, окремого семестру та навчального року в цілому.
Ось кілька запитань, на які вчителю потрібно відповісти перед плануванням навчальної програми та підготовкою занять:
- Які потреби у навчанні у моїх студентів? (Relevant)
- Чого я хочу, щоб мої студенти досягли в цьому році / семестрі / на уроці? (Specific and Time-bound)
- Чи відповідає це їх рівню і як я можу їх підтримати? (Achievable)
- Звідки я / вони знатимуть, що відбувається прогрес? (Measurable)
Нижче наведемо декілька прикладів SMART goals.
Короткострокова ціль: До кінця уроку я зможу задавати і відповідати на основні питання про те, що мені подобається робити.
Середньострокова ціль: До кінця семестру я покращу результати в секції “Reading and Writing” іспиту A2 Key for Schools.
У довгостроковій перспективі: До кінця року я складу іспит A2 Key for Schools і розпочну підготовку до B1 Preliminary for Schools.
Використовуйте checklists, щоб допомогти своїм студентам
Виходячи з цілей SMART, важливо допомогти студентам перейняти відповідальність за своє навчання та надати їм інструменти, необхідні для відстеження власного прогресу.
Це можна зробити наступним чином:
- Goals checklist. Такий варіант найкраще підійде, якщо ви працюєте з молодшими школярами та готуєте їх до Cambridge YLE. Це досить ефективний спосіб допомогти їм зосередитись на своїх цілях, пам’ятати про те, що вони зробили, і міркувати про свій прогрес. У наведеному нижче прикладі студентам просто потрібно позначити, чого вони досягли. Для нижчих рівнів краще писати цілі та інструкції рідною мовою учнів.
Завантажити чеклист можна тут.
- Learning plan. Такий варіант більше підійде підліткам та старшим студентам. Наведений нижче приклад містить простір для студентів, де вони можуть писати свої цілі,а також такий формат заохочує їх нести відповідальність за свій прогрес.
Завантажити навчальний план можна тут.
Використовуйте ресурси з підготовки до іспиту від Cambridge English
Студенти повинні добре розуміти зміст, формат іспиту, таймінг кожного розділу та навіть те, як їх оцінюватимуть.
Допомагайте студентам практикуватися кількома способами:
- виконуйте завдання в стилі іспиту на заняттях;
- давайте практичні тести на домашнє завдання;
- проведіть пробний іспит.
Варто також перевірити студентів на їх знання структури та часових рамок іспиту, до якого ви готуєтеся.
Відпрацювання іспитових завдань на уроці дає їм можливість показати, що вони знають, що вміють робити, і що вони можуть використовувати іспитові стратегії, яким ви їх навчили.
Кембридж пропонує цілий ряд безкоштовних матеріалів для підготовки до іспитів, які допоможуть вам розпочати роботу, зокрема:
- handbooks;
- плани уроків
- плакати та активності для роботи в класі;
- матеріали для самостійного вивчення.
Регулярно запитуйте про фідбек у студентів
Так звані check-ins дозволять вам з’ясувати наскільки успішно студенти виконують діяльність, якою ви займаєтесь на уроці. Існує ряд простих ресурсів, якими ви можете допомогти студентам відчувати впевненість у собі і вашу підтримку. Наприклад:
Картки світлофора. Такі картки дають студентам різного віку можливість показати вам, як вони ставляться до свого прогресу на будь-якому уроці. Роздайте студентам зелені, помаранчеві та червоні картки. Поясніть студентам, що:
Green = Okay, I understand!
Amber = I might need a little help.
Red = Stop! I need some help.
Ви можете або попросити учнів піднімати картки під час уроку в певний час – це дозволяє вам оцінити, наскільки добре вони справляються, або в підняти свої картки вгору, коли їм потрібна допомога. Ви також можете запропонувати студентам використовувати картки під час групової роботи – це допоможе вам зрозуміти, хто потребує найбільшої допомоги, поки ви стежите за ними.
Вихідні квитки. Для старших або більш досвідчених студентів спробуйте “вихідні квитки”. Ближче до кінця уроку роздайте квитки і дайте студентам кілька хвилин, щоб поміркувати над уроком. Вони допоможуть вам “виміряти” індивідуальний та груповий успіхи. Ви будете знати, у чому студенти впевнені та над чим їм потрібно працювати, що може допомогти вам у плануванні. Це також хороший шанс для сором’язливих студентів попросити про підтримку, не звертаючи на себе уваги.
Завантажити зразок можна тут.
Приєднуйтесь до нашої викладацької спільноти
Рекомендуємо допомогти вам підготувати своїх студентів до Кембриджських іспитів з англійської мови приєднавшись до нашої енергійної спільноти викладачів у Facebook. Там ви будете отримувати щоденні поради та лайфхаки і можете задавати запитання безпосередньо іншим професіоналам з галузі викладання англійської мови.
Відвідуйте наші вебінари та воркшопи для викладачів або перегляньте записи – вони переповнені чудовими порадами, ресурсами та ідеями для ваших занять.
Нещодавно ми також писали про те, як успішно пройти співбесіду для CELTA.
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)