☎️ Алло? Хто це дзвонить?
Приблизно такий вигляд мають усі телефонні розмови у сучасному світі. Звісно, багато хто уникає дзвінків телефоном, віддаючи перевагу текстовим месенджерам. Однак що в Україні, що за кордоном, без цього явища не обійтися.
Тому сьогодні ми розповімо про культуру спілкування телефоном в англомовному світі та розберемо корисні фрази та слова, які допоможуть втримати увагу співрозмовника.
Let’s get started!
Чому важливо це важлива навичка?
Телефонний дзвінок, як і раніше, залишається одним із найшвидших способів звʼязку по всьому світу. Ви можете зателефонувати на протилежний кінець континенту і поговорити з людиною так, ніби вона сидить навпроти вас.
У цій швидкій взаємодії важливо навчитися розуміти один одного і залишати позитивне враження після розмови. Ось чому ви повинні обережно підбирати слова.
Крім того, вміння розмовляти телефоном англійською — важлива навичка для тих, хто працює в професійному середовищі. Незалежно від того, чи здійснюєте ви ділові дзвінки, чи берете участь у віртуальних зустрічах, чи проводите співбесіди.
Нижче ми детальніше розповімо про рекомендації щодо телефонних дзвінків та фрази, які можна використовувати.
Підготуйтеся
Цей пункт обовʼязковий для тих, хто здійснює бізнес-дзвінки англійською мовою. Ризик того, що вас неправильно зрозуміють дуже високий, адже ви не можете прочитати вираз обличчя вашого співрозмовника. Відтак, варто як слід підготуватися до цієї розмови.
Спробуйте написати кілька нотаток про те, що ви хочете проговорити під час телефонного дзвінка.
У стресових ситуаціях такий «план розмови» може бути корисним, адже ви знатимете, до чого слід повернутися, якщо щось піде не так.
Не бійтеся власного акценту
Деякі люди думають, що іноземний акцент робить з них поганих мовців. Однак це не так!
У світі є мільйони людей з унікальними акцентами. Тому не звинувачуйте себе, якщо ви говорите не так, як носій мови. Замість цього зосередьтеся на граматиці та словниковому запасі.
Запитуйте, якщо не зрозуміли
Ми не дарма постійно говоримо про те, що помилки — це частина навчального процесу. Тож, якщо ви припустилися якоїсь помилки, сказали щось не те — попросіть вибачення та повторіть ще раз.
Те саме стосується моментів, коли ви щось не зрозуміли. Просто перепитайте співрозмовника, попросіть повторити те, що він щойно сказав.
Так ви унеможливите подальші наслідки цього misunderstanding.
Обирайте правильний час
Ймовірніше, якщо у вас буде дзвінок щодо бізнесу з англомовною людиною, то і часові пояси, мабуть, відрізнятимуться.
Якщо ви не хочете почуватися під тиском, коли телефонуєте комусь, переконайтеся, що вибрали вдалий час для вас обох. А якщо ваша розмова спланована заздалегідь, ви не почуєте роздратування співрозмовника.
Будьте ввічливими
Ще один важлива річ для будь-якого успішного телефонного дзвінка — це ввічливість. Уникайте недоречних пасивно-агресивних фраз і контролюйте свої інтонації. Це допоможе звучати більш приязно і, як наслідок, завоювати прихильність співрозмовника.
Це основні поради, які допоможуть вам побороти «телефонну тривожність» і почуватися впевнено. А тепер перейдімо безпосередньо до корисного телефонного лексикону, без якого не обійтися в англомовному світі.
Корисна лексика для phone calls
Розуміння телефонної лексики не лише поповнить ваш вокабуляр, а й допоможе краще зрозуміти співрозмовника.
Термін | Переклад |
---|---|
Landline | Стаціонарний телефон |
Cell phone / Mobile phone | Стільниковий телефон / мобільний телефон |
Dial | Набирати номер |
Ring | Дзвінок |
Hang up | Покласти слухавку |
Voicemail | Голосова пошта |
Area code | Територіальний код |
Long-distance call | Міжміський дзвінок |
Roaming | Роумінг |
Call waiting | Очікування виклику |
Speed dial | Швидкий набір |
Mute | Відключення звуку |
To call back | Передзвонити |
To hold the line | Не класти слухавку |
To cut off | Перервати звʼязок |
To pick up | Підняти слухавку |
To hang on | Зачекати |
To put through | Зʼєднати |
To screen a call | Перевірити дзвінок |
Handset | Трубка, слухавка |
Antenna | Антена |
Speaker | Динамік |
Flash Button | Кнопка перемикання |
Redial Button | Кнопка повторного набору |
Charger Port | Розʼєм для зарядного пристрою |
SIM Card Slot | Гніздо для сім-карти |
Headphone Jack | Гніздо для навушників |
Firmware | «Прошивка» телефону |
Hotspot | Точка доступу |
Payphone | Таксофон |
Ringtone | Сигнал, рингтон |
Знаючи ці терміни, ви зможете краще комунікувати телефоном з іноземцями. А як впровадити такі слова у речення? Погляньте приклади!
- Please hold the line while I transfer your call to the appropriate department — Будь ласка, зачекайте на лінії, поки я переведу ваш дзвінок до відповідного відділу.
- I'll give you a call on the landline when I get home from work — Я зателефоную вам на стаціонарний телефон, коли повернуся з роботи.
- Could you please leave a message? I'm in a meeting right now, but I'll make sure to call you back afterward — Залиште, будь ласка, повідомлення. Я зараз на зустрічі, але обов'язково передзвоню вам після неї.
- Sorry, I had to put you on mute for a moment to answer another call — Вибачте, мені довелося вимкнути звук, щоб відповісти на інший дзвінок.
Покрокова інструкція ведення дзвінка
Ви вже виписали теми розмови, вивчили слова і прийшов час врешті подзвонити? Пройдіться покроковою інструкцією ведення розмови, аби вона точно стала успішною.
Introduce yourself
Телефонні розмови майже завжди починаються однаково — з вітання. Скажіть щось типу «Hello, this is Ann», аби повідомити співрозмовнику, хто ви.
Якщо ви відповідаєте на дзвінок, а абонент не називає свого імені, ви можете сказати: «Can I ask who's calling, please?» Можу я запитати, хто дзвонить? Потренуйтеся говорити ці прості фрази, щоб почуватися впевнено на початку будь-якої телефонної розмови.
Use polite questions with «may» and «could»
Коли ви хочете поговорити з конкретною людиною, зверніться до неї з ввічливим запитанням, яке починається з «may» або «could».
Погодьтеся, що «May I speak to Daniel, please?» звучить набагато краще, ніж «I want to speak to Daniel».
Використовуйте ввічливі запитання, коли говорите про причину свого дзвінка. Наприклад, якщо ви телефонуєте в готель, ви можете сказати: «Could I talk to someone about booking a room, please?» Чи можу я поговорити з ким-небудь про бронювання номера?
Start with some small talk
Будь-яку професійну телефонну розмову варто починати з невеликого дружнього діалогу. Це допоможе співрозмовнику почуватись комфортно і задасть дружній тон подальшому спілкуванню.
Спробуйте використати такі фрази:
- How are you doing today? — Як у вас сьогодні справи?
- How is the weather where you are? — Яка у вас там погода?
- How is your week going? — Як проходить ваш тиждень?
State your purpose in calling clearly
Після того, як ви встановили дружній тон дзвінка, настав час перейти до справи. Чітко сформулюйте причину свого дзвінка і тоді вам буде легко отримати потрібну інформацію.
Спробуйте почати однією з таких фраз:
- I am just calling to ask… — Я дзвоню, щоб запитати...
- I wondered if you could help me with something — Я хотів би запитати, чи не могли б ви мені дещо допомогти.
- Thanks for taking the time to speak with me. I have a question for you about… — Дякую, що знайшли час поговорити зі мною. У мене до вас запитання про...
Asking the speaker to slow down or repeat something
Навіть носіям мови іноді доводиться просити людей повторити сказане, тим паче під час телефонної розмови.
Якщо зв’язок поганий або звук нечіткий, цілком природно попросити співрозмовника повторити те, що він сказав. Для цього можна використати такі вислови:
- Sorry, I’m having a little trouble hearing. Could you slow down a little? — Вибачте, я погано чую. Ви не могли б трохи сповільнитись?
- Sorry, I didn’t quite catch that. Could you repeat it, please? — Вибачте, я не зовсім зрозумів. Не могли б ви повторити, будь ласка?
- Could you repeat that slowly? I couldn't hear you — Чи не могли б ви повторити повільніше? Я не розчув вас.
Крім того, ви можете продемонструвати активне слухання і переконатися, що перебуваєте зі співрозмовником «на одній хвилі». Це можна зробити за допомогою таких фраз:
- Could you please provide more details on that? — Чи не могли б ви розповісти про це детальніше?
- I’d like to clarify something. When you mentioned (specific point), did you mean…? — Я хотів би дещо уточнити. Коли ви згадали (конкретний пункт), ви мали на увазі...?
- Can you elaborate on (specific topic)? — Чи можете ви детальніше розповісти про (конкретну тему)?
- For my understanding, could you please explain (specific topic) a bit more? — Щоб я зрозумів, чи не могли б ви пояснити (конкретну тему) трохи детальніше?
- Could you specify which (product / service / issue) you’re referring to? — Чи не могли б ви уточнити, який (продукт / послугу / питання) ви маєте на увазі?
- I’d appreciate it if you could send that information in writing as well — Буду вдячний, якщо ви надішлете цю інформацію також у письмовому вигляді.
A few more common phrases
На додаток до фраз під конкретні ситуації, які ви щойно прочитали, ми хочемо запропонувати вам ще кілька корисних речень.
Ви можете використовувати ці вислови у різних ситуаціях:
Фраза | Переклад |
---|---|
Hold on, let me get a paper | Зачекайте, я візьму папір |
Sorry, I didn’t quite understand that | Вибачте, я не зовсім зрозумів |
Hold on one second, please | Зачекайте, будь ласка, одну секунду |
I’m sorry, I can’t hear you | Вибачте, я вас не чую |
Could you please spell that for me? | Чи не могли б ви вимовити по буквах? |
I’ll look into that and get back to you by (specific date / time) | Я перевірю це і повернуся до вас до (конкретної дати / часу) |
I’ll schedule a follow-up call to discuss this further | Я запланую наступний дзвінок, щоб обговорити це далі |
I apologize for the interruption; there seems to be some background noise | Перепрошую, що перериваю, здається, є якийсь фоновий шум |
Yes, You have reached (name) company | Так, ви зателефонували до компанії (назва) |
I’m calling to follow up on… | Я дзвоню, щоб уточнити… |
Can I take a message? | Чи можу я передати повідомлення? |
I’m afraid I can’t give you this information | Боюся, я не можу надати вам цю інформацію |
Hello, I am…., I would like to speak to Ms…. | Доброго дня, мене звати…., я хотів би поговорити з пані…. |
Тепер ви знаєте, як спілкуватися англійською мовою телефоном! Сподіваємося, що наступний ваш дзвінок буде не таким стресовим, як попередні.
Втім, якщо цих фраз виявиться замало для ефективної розмови, то радимо переглянути відео від Derek Callan, у якому він розповідає про 38 корисних фраз для телефонного дзвінка.
Насамкінець додамо, що лише постійна практика ваших мовних навичок зробить із вас впевненого мовця.
Власне, у Grade Education Centre ви не лише навчитеся комунікувати з іноземцями, але й прокачаєте свій словниковий запас та відпрацюєте «прогалини» в граматиці.
Stay on the line!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)