В сучасному світі здатність висловлювати думку на письмі є вкрай необхідним вмінням 🌐
І кожен викладач чудово розуміє чому під час вивчення мови написання різножанрових текстів є надзвичайно важливим завданням. Однак, учням це дається складно, вони роблять помилки та не можуть на повну розкрити свій потенціал в письмовому форматі.
Опанувати письмові навички можливо, зокрема, завдяки написанню есе на уроках англійської мови. Такий тип письмового завдання часто зустрічається у шкільних контрольних та на екзаменах, включно зі ЗНО та НМТ, а також майже у всіх міжнародних іспитах з англійської, як, наприклад, FCE, IELTS і TOEFL.
Тому в цьому блозі ми підкажемо як навчити студентів писати добре та покращити їхні writing skills.
Що таке есе?
Есе — це письмовий твір, в якому учень висловлює власні думки з конкретного питання. Обсяг і складність теми залежать від багатьох факторів: умов іспиту, рівня знань учнів, віку, особливостей навчання.
Таке оцінювання потрібне для того, щоб перевірити здатність учня демонструвати своє розуміння предмета у письмовому вигляді, а також аналізувати й узагальнювати ідеї.
Написання есе — це не просто сухий виклад інформації, а застосування наявних знань, причому не лише в англійській мові, за допомогою аргументації та критичного мислення.
Типові помилки в есе
Усі помилки, які зустрічаються в есе можна розділити на 5 категорій:
- стилістичні;
- у структурі;
- у змісті;
- граматичні;
- в правописі.
Далі розглянемо детальніше різні приклади з кожної категорії, а також зʼясуємо як навчити учнів не допускати такі помилки у майбутньому.
Стиль
Стиль написання есе за правилами є формальним. Інколи учні забувають про це. Тож тут у жодному разі не можна використовувати сленг або нетипові скорочення, на кшталт 'gonna' та 'wanna'.
Якщо є сумніви з приводу використання певних слів та конструкцій або складно пригадати формальні відповідники, їх можна перевірити в будь-якому онлайн-словнику.
Окрім цього трапляються й інші стилістичні помилки, погляньмо!
- Повторення слів
Через використання однакових лексичних одиниць і структур есе виглядає просто і нецікаво.
Рішення: запропонуйте перед написанням есе тематичний список слів-синонімів, які можуть знадобитись учням в процесі; нагадайте їм про вживання займенників з метою уникнення тавтології.
- Пасивні конструкції
Речення з пасивними конструкціями звучать занадто безособово. Крім того, вони довгі та складно читаються. Натомість речення в активному стані прямі та зрозумілі.
Рішення: нагадайте учням, що оптимальна кількість пасивних речень — не більше 20% від загального обсягу есе; не зловживати пасивним станом їм допоможе комбінування активних і пасивних речень.
- Довжина речень
Часто учні пишуть або занадто довгими, або занадто короткими реченнями. Есе, де всі речення довгі, складно читати та осмислювати. Короткі ж речення здатні порушити логічний розвиток думки.
Ба більше, оцінка за есе, де всі речення максимально короткі та обірвані не може бути надто високою. Про це варто памʼятати тим, хто планує складати міжнародні іспити.
Рішення: попросіть учнів звертати увагу на довжину речень, використовувати оптимальні конструкції, а також варіювати довгі та короткі речення.
- Сурядні сполучники
Інколи в есе трапляється багато речень, що починаються з сурядних сполучників. for, and, nor, but, or, yet, so Однак, їхнє першочергове завдання — поєднувати слова і звороти у реченні. Тож, якщо використовувати їх на початку речень занадто часто, то текст здаватиметься читачу надто монотонним.
Рішення: нагадайте студентам про існування linking words та поясніть, чому важливо вживати їх у своїх текстах; їм буде достатньо запам’ятати 3-5 найпопулярніших і навчитись правильно їх використовувати.
Наприклад:
- however буде доречним, якщо необхідно перейти до іншої думки;
- moreover — якщо треба додати ще один аргумент;
- nevertheless — коли додається протиставлення.
Такі сполучні прислівники більше підходять для формального стилю есе.
Структура
Як і будь-який інший академічний вид письма, есе має свої правила щодо побудови тексту. Структура дозволяє логічно висловлювати думки, не обмежуючи креативність.
Найбільш розповсюдженими помилками у структурі есе багатьох студентів є нерозуміння як логічно будувати речення і поєднувати їх між собою.
Структура речень
1. Фрагментовані речення fragments
Часом в есе можна зустріти групу слів, виділених у речення, що не містять завершеної думки. Тож їх неможливо зрозуміти.
Наприклад:
Whoever works with a drill on Sunday.
Рішення: поясніть студентам, що просте речення має обовʼязково містити такі основні елементи як підмет та присудок; складні речення поєднують звороти різних типів, що вимагатимуть додаткових елементів.
У такому випадку учні можуть розширити фрагмент, доповнивши його елементами, яких не вистачає іменниками, дієсловами, зворотами або ж обʼєднати фрагмент із суміжним реченням.
Наприклад:
Whoever works with a drill on Sunday should stop this immediately.
2. Нескінченні речення run-on sentences
Це речення, в яких міститься кілька головних частин та бракує відповідної пунктуації. Вони занадто складні та заплутані.
I was covered in three layers of blankets still couldn’t warm me up.
Рішення: запропонуйте учням розділити речення на кілька окремих або додати узгоджувальні та підрядні сполучники.
Наприклад, так:
I was covered in three layers of blankets, but they still couldn’t warm me up.
Структура тексту
Проблема полягає у неналежному розділенні тексту на параграфи. Коли учень не дотримується структури вступ — основна частина — кінцівка та не вміє ділити свою думку на окремі елементи-аргументи, тоді йому вкрай складно ефективно розвинути та донести свою думку.
Рішення: навчіть учнів планувати есе, спираючись на структуру з 5 параграфів:
- Вступ 1 параграф
- Основна частина 2-3 параграфи
- Кінцівка або висновок 1 параграф
Зміст
Есе може бути ідеальне за форматом, але якщо вступ не зацікавлює, основна частина не має ідеї та конкретики, а кінцева частина не дає висновків, результат буде провальним.
Як же навчити учнів створювати справді змістовне есе? Ось кілька порад!
- Перш ніж писати, слід вдуматись в саме питання та виокремити ключові поняття. Потім необхідно підкріпити свої ідеї актуальними фактами, конкретними деталями та прикладами.
- Вступ та презентація теми повинні зацікавити читача.
- Зрозуміла теза: в основній частині автор викладає свої ідеї щодо теми, у чому полягає проблема та як її буде розвʼязано.
- Впевнитись у належній кількості та якості аргументів і прикладів для підтримки тези.
- Створити потужну кінцівку для наголошення важливості розглянутої теми та висновків.
Граматика
Звісно, неможливо оминути граматичні помилки, які часто трапляються у письмових роботах учнів. Серед них:
Форма іменника: здебільшого злічувані та незлічувані іменники, а також детермінативи, determiners, з іменниками в однині та множині:
- this days – these days;
- a little flowers – a few flowers.
Узгодження підмета й присудка: наприклад, учні нехтують тим, що слова both, some, або neither вказують на складені підмети та потребують присудка у множині:
- both smokes – both smoke;
- neither is guilty – neither are guilty.
Займенники: їхнє узгодження з іменником до якого вони відносяться, а також форма в однині або множині:
- mine apartment – my apartment;
- tell him story – tell his story.
Форма дієслова: це стосується модальних дієслів, використання інфінітива, допоміжних дієслів, а також дієслів стану:
- I’m believing in destiny – I believe in destiny;
- She didn’t understood the task – She didn’t understand the task.
Як можна покращити граматику в есе:
- уникати занадто складних граматичних конструкцій;
- заздалегідь підготувати допоміжні сполучні фрази й узгодження;
- прочитати готовий текст кілька разів (можна вголос) і виправити помилки;
- якщо є змога, перевірити текст у спеціальному застосунку.
Правопис
Тут маємо три підрозділи: лексика, пунктуація та власне правопис. Вони так само впливають на якість есе як і фактори описані вище, та здатні як погіршити, так і покращити кінцевий результат.
Лексика
Найбільш типові помилки у використанні мовних елементів, що можна зустріти в есе ми опишемо нижче.
1. Неправильне використання омонімів
Наприклад:
- it’s — its;
- here — hear;
- bare — bear;
- whole — hole і подібні.
2. Плутанина у словах. Використання одних слів у значенні інших
Наприклад:
- weather — whether;
- affect — effect;
- principal — principle;
- aisle — isle;
- then — than і так далі.
3. Неправильна форма слова/частина мови
Наприклад, використання дієслова замість прикметника:
- confuse person — confused person;
- distract children — distracted children.
Пунктуація
Без правильної пунктуації, донести думку вкрай складно. Неналежне поєднання та узгодження ідей зробить текст заплутаним, а читача спантеличеним та розчарованим.
Тому зверніть увагу ваших студентів на такі пунктуаційні помилки:
кома після вступного підрядного звороту: такий зворот стоїть на початку речення, стосується підмета та не містить завершеної думки.
Наприклад:
- Since Mr. Parker invested all his money in a new business, he decided not to make repairs to the house.
кома для виділення неважливої інформації: якщо речення містить додаткову інформацію, опущення якої не спричинить зміни у контексті, її слід виділяти комами.
Наприклад:
- My ex-boyfriend, who cheated on me, is now engaged to my ex-girlfriend.
виділення комами вставних слів — interrupters: ці слова впроваджують додаткову інформацію та переривають потік речення.
Наприклад:
- Hopefully, my connecting flight will be on time tomorrow, so I can get to my destination without delays.
крапка з комою у складних реченнях: її слід вживати у довгих реченнях з однорідною інформацією.
Наприклад:
- He was planning to write about child psychology; however, because he saw the book with the same title, he changed his mind and postponed the work for a year.
Правопис
Часто-густо учні припускаються помилок у написанні певних слів. У таких випадках необхідно запамʼятати загальні правила та виключення. Згадаймо поширені помилки студентів у правописі.
Позиціювання літер e та i:
- achieve – acheive;
- weird – wierd;
- foreign – foriegn.
Кількість однакових літер: m, r, t, e, s, c, z
- committee – comitee;
- across – accross;
- harassment – harrasment;
- bizarre – bizzare.
Закінчення слів: -ery, -ency, -ened
- cemetery – cemetary;
- happened – happend;
- tendency – tendancy.
Як уникати помилок у правописі:
- вивчати правила пунктуації та орфографії;
- скласти список проблемних слів та практикуватися в їх написанні;
- планувати есе заздалегідь, вивчаючи корисну лексику;
- використовувати словник для перевірки значення слів;
- завжди перечитувати текст для виправлення помилок.
Якщо є можливість, краще залишити чернетку з есе на кілька днів та повернутися до нього згодом. Так в учнів буде нагода поглянути на текст з іншого боку, виправити граматичні, лексичні, стилістичні й інші помилки та допрацювати слабкі моменти в контенті та структурі.
Перегляньте також відео про найбільш поширені помилки, яких припускаються учні в есе та корисні техніки для написання якісного тексту.
Як навчити учнів писати хороші есе?
Розібравши основні помилки, які трапляються в есе, перейдемо до порад, завдяки яким учні зможуть покращити свої знання, розвинути письмові навички та створювати якісніші тексти.
Почніть з основ
Перш ніж опрацьовувати написання текстів, переконайтесь, що ваші учні мають впевнені базові знання мови, а саме, формування простих та складних речень, використання сполучників, прийменників та прислівників, які можуть знадобитись для опрацювання цієї теми.
Вибір теми
На початкових етапах учні можуть обирати теми, які відповідатимуть їхнім інтересам та захопленням. Якщо предмет занадто широкий, допоможіть учням звузити фокус.
Ви також можете запропонувати теми, які провокуватимуть креативні ідеї в учнів. Для цього проведіть, наприклад, брейнштормінг, а далі надайте кілька підказок, щоб учні навчились обґрунтовувати свої думки.
Ви можете також використовувати професійні роздруківки, розроблені спеціально для того, щоб практикувати написання есе на заняттях.
Структура есе
Познайомте учнів зі структурою тексту та правилами написання вступу, основної частини та кінцівки. Скористайтесь, наприклад, таким гідом з написання есе.
Технології
Сміливо використовуйте розумні інструменти у навчанні. Сучасні додатки та гаджети допоможуть вмотивувати учнів та зробити процес написання есе більш привабливим.
Сайти для перевірки граматики, онлайн-органайзери та сервіси з написання творів мають безліч корисних функцій, серед яких, зокрема, виправлення помилок різного штибу. включно з тими, які ми вже розглянули в блозі
У пригоді вам стануть, наприклад, такі онлайн-ресурси, що допоможуть покращити письмові навички учнів.
Приклади
Важливо забезпечити учнів успішними прикладами есе. Вони дадуть їм змогу зрозуміти, яким має бути якісний твір. Використовуйте приклади для знайомства з кожною частиною та важливими аспектами тексту.
Так учні навчаться правильно будувати речення, а також дізнаються які техніки, граматичні та лексичні структури є вдалими.
Виправлення помилок
Навчіть учнів самостійно виправляти помилки в тексті за допомогою таких стратегій:
- прочитати твір вголос;
- попросити одногрупника прочитати есе та надати свої ремарки;
- прочитати есе знизу вгору (починаючи з останнього параграфа до першого);
- скористатись автоматичною перевіркою за допомогою онлайн-сервісів.
Скористайтесь також іншими порадами, які можна застосувати на заняттях. Вони допоможуть зробити процес написання есе цікавим та захопливим.
Отож, ми згадали, які помилки учні можуть допускати під час написання есе, а тому тепер ви готові до будь-яких викликів. Беріть на озброєння наші поради, досліджуйте та впроваджуйте дієві ресурси на своїх заняттях.
Впевнені, есе ваших учнів ставатимуть кращими, а результати на мовних іспитах змусять пишатися собою!
Дізнавайтесь більше про сучасні методи викладання англійської та долучайтесь до розвитку освіти в Україні разом з Grade Education Centre!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)