☝ Під час навчання онлайн, як і в звичайному класі, можуть виникати труднощі. Але якщо під час заняття віч-на-віч ми можемо контролювати ситуацію і швидко реагувати, то як бути, коли студенти під час оналйн-занять поводять себе не так, як нам ми би цього хотілося?
Наведу кілька ситуацій, які можуть трапитися під час онлайн-уроку:
- хтось відволікається сам і може заважати іншим навчатися;
- хтось використовує онлайн-інструменти, як от чат, і займається онлайн-булінгом;
- хтось не бере активну участь в занятті, бо виконує якісь інші завдання по роботі чи з іншого предмету, куховарить, прибирає, тощо;
- прояв неповаги або порушення правил поведінки;
- деякі студенти не виконуть завдання через технічні причини, тощо.
Якщо вам знайомі ті чи інші прояви “challenging behaviour”, читайте далі. Сьогодні ділимося з вами деякими стратегіями, що допоможуть запобігти проявам небажаної поведінки студентів під час навчання онлайн.
Стратегія 1. Позитивне навчальне середовище
Здається очевидним, втім на практиці створити таке середовище, де кожен почуватиметься у безпеці та повазі, може виявитися досить складно. Створення позитивного онлайн-середовища передбачає, що ви зосереджені на довірі та налагоджуєте зв’язок зі своїми студентами таким чином, щоб вони розуміли, що ви піклуєтеся про них. Довіра заснована на двосторонніх відносинах, і, як викладач, ви можете побудувати її у своєму онлайн-класі.
Щоб створити позитивне середовище під час онлайг-заняття спробуйте наступне:
- посміхайтеся і залишайтеся на позитиві;
- запитуйте студентів про їхнє життя;
- будуйте завдання таким чином, щоб вони говорили та ділилися з іншими;
- схвалюйте позитивну поведінку.
Щоб збудувати довірливі стосунки потрібен час, а ще студенти не завжди очікують, що викладач буде про них турбуватися, тому іноді нам доводиться трохи більше працювати, щоб здобути їх довіру.
Стратегія 2. Чіткі правила
Ймовірно вам відомо як встановлювати очікування щодо студентів у фізичному класі, але багато колег не впевнені як це зробити у віртуальному середовищі. Це працює подібним чином!
Розкажіть вашим студентам та переконайтеся, що вони розуміють чого ви чекаєте від них, коли мова йде про відповідну поведінку онлайн. Створіть чіткі та зрозумілі правила і поясніть наслідки їх порушення. Ви можете зробити це зі студентами, але це мають бути правила, з якими погоджуються всі студенти. І краще це зробити перш ніж почати онлайн-навчання. Або ж ви навіть можете створити коротку презентацію, яка описує ці правила у цікавий спосіб.
Залучення студентів до створення цих правил є нашим найкращим методом, адже вони “інвестують” у їх створення і відчувають, що є їх невід’ємною частиною, оскільки допомогли їх створити.
Стратегія 3. Рутина та системність
Більшості людей подобається певна послідовність та рутина у їх житті. Студенти та викладачі – не вийняток. Тому коли справа доходить до навчання, процес нічим не відрізняється. Ус ми хочемо знати, чого очікувати на уроці в онлайн-середовищі.
Дайте собі відповіді на наступні питання:
- Як ви будете щоразу починати свій урок?
- Як учні потрапляють н заняття (наприклад: пароль, посилання, код тощо)
- Що відбувається, коли студентові потрібно відлучитися від камери?
- Як студенти ставлять запитання?
- Які правила щодо подання робіт?
- Що ви робите під час перерв на занятті або як переходите від одного завдання до іншого?
Якщо ви знатимете відповіді на ці запитання, ви зможете встановити чітку та зрозумілу рутину, а такоєж системність на своїх заняттях.
Чому це дійсно важливо? Коли учні знають, чого очікувати, вони підключаються до заняття та відчувають себе в безпеці з чітким розумінням ваших очікувань. Це позбавляє їх від стресу, збентеженості або відсутності контролю над ситуацією.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 5 найкращих інструментів для викладачів англійської, які проводять онлайн-уроки
Стратегія 4. Займайте своїх студентів
Нікому не до вподоби нудні уроки чи лекції. Онлайн-уроки теж можуть бути нудними, якщо ви не розумієте як та не використовуєте інструменти, які є у вас під рукою.
Водночас онлайн-заняття можуть бути надзвичайно цікавими для ваших студентів, якщо ви знайдете час, щоб дізнатися, які існують інструменти та завдання, щоб зацікавити ваших студентів.
Використання таблиць, презентацій PowerPoint і довгих лекцій може відвернути ваших студентів від уроку, і вони перейддуть до більш захоплюючих речей, до яких вони зможуть легко отримати доступ за лічені секунди.
Ось кілька простих способів отриимати більше залучення під час онлайн-заняття:
- почніть заняття із запитання / завдання, яке змусить студентів заговорити.
- використовуйте відео, де це можливо, щоб додати різноманітності до свого уроку та розвіяти монотонність прослуховування ваших розмов;
- дозвольте студентам контролювати та використовувати інструменти, які полегшують обмін думками та інформацією, а також дозволяють їм робити свій внесок;
- якщо для навчання використовується Zoom, використовуйте кімнати для обговорень, дошку для інтерактивного обміну, а також вікторини й опитування для швидкого оцінювання;
- дозвольте студентам робити пропозиції щодо ваших занять, тому що, швидше за все, у них є ідеї, як зробити онлайн-уроки веселішими;
- дізнайтеся, що насправді “fun” для ваших учнів, і подивіться, чи зможете ви підвищити рівень своїх уроків з їхньою допомогою!
Стратегія 5. Будьте напоготові.
Хочете – вірте, хочете – ні, але підготовка та планування є однією з найважливіших стратегій, яка дозволяє запобігти складній поведінці студентів на онлайн-заняттях.
Більшість ускладнень та труднощів з поведінкою студентів, які виникають під час онлайн-занять, трапляються через недостатню підготовку.
Мова йде не лише про правильне планування уроків, а й про знання технологій, інструментів та базове розуміння того ,як керувати учнями на онлайн-платформі. Коли ви знаєте, як працює ця технологія, і впевнено нею користуєтеся, ваші заняття пройдуть без проблем. Ваше вміння швидко усувати неполадки та вирішувати проблеми довзоляє уникнути багатьох труднощів! Переконайтеся, що ви знаєте всі тонкощі програмного забезпечення, і тоді ви й самі можете навчити студентів як потрібно використовувати запропоновані вами ресурси.
Ставайте професіоналом разом із нашим training centre!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)