Деякі граматичні конструкції даються студентам легше, інші — важче ✍️ Однією з причин, чому так відбувається, є те, що такої граматичної структури немає у рідній мові студентів і вони не можуть її з чимось асоціювати. До таких належить і пасивний стан, адже, приміром, українська мова уникає пасивних конструкцій.
Природно, що у нашій мові “будинок ремонтують робітники” чи “пісню виконує співак”, чи “подруга запрошує вас на день народження”, а не “будинок ремонтується робітниками”, “пісня виконується співаком”, чи “ви запрошуєтесь подругою на день народження”.
Хоч в англійській мові, Passive Voice використовується рідше, втім його потрібно вміти вживати, особливо, якщо студенти мають намір складати міжнародні кембриджські іспити, ЗНО чи ЄВІ, повинні вміти писати академічні тексти для IELTS чи вести формальну переписку або ж виступати у формальних ситуаціях, тощо.
Звичайно, для того, щоб навчитися правильно використовувати цю граматичну конструкцію, потрібно багато controlled practice. На цьому етапі студенти навчаться використовувати пасивний стан у дещо обмеженому контексті за допомогою gapfills, multiple choice, grammar code, чи correcting mistakes, тощо. Втім потрібно дати їм можливість вільно застосовувати цю граматичну структуру в невимушеній атмосфері і в ситуаціях максимально наближених до реального спілкування. Саме такі завдання ми підібрали і пропонуємо застосовувати їх на уроках.
Describing a process
Саме пасивний стан найчастіше використовується в англійській для того, щоб описати різноманітні процеси, наприклад, на виробництві, в ІТ, в аеропорті, і лікарні, сфері послуг, тощо. Ця конструкція знадобиться, якщо ви викладаєте бізнес-англійську, а саме завдання не вимагає жодної підготовки. Спочатку попросіть студентів схематично зобразити певний процес, а потім описати його. Тема має відповідати темі уроку. Ви також можете обирати саме той час чи аспект, який вам потрібен: present, past чи future, simple, perfect, progressive чи perfect progressive. Наприклад, зі своїми айтішниками ми описували Online transactions:
- The order is placed by the customer. The availability of the product is confirmed by the seller’s service, and the response is sent. After that, the payment request is sent to the customer.
Information Gap Speaking Activity
Information gaps – улюблений тип завдання багатьох колег, адже його можна адаптувати практично під будь-яку тему з лексики чи граматики, а також виконувати як онлайн так і в звичайному класі. Студентів ділимо на пари А та В. Кожному даємо відповідний worksheet: Student A та Student B. Вони мають заповнити пропуски в таблиці. Для цього їм потрібно ставити питання своєму напарнику, використовуючи Passive Voice. Коли усі пропуски будуть заповнені, студенти звіряють відповіді одне з одним.
Знову ж таки тема може бути будь-якою, залежно від того, що ви вивчаєте. Наприклад:
Famous Artists
Одним із варіантів Information gap є завдання, в якому студенти мають знайти відмінності на малюнках. Наприклад, можна описувати що змінилося в тій чи іншій місцевості, кімнаті, тощо.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Все про метод Guided Discovery
What’s it made of? What’s it used for?
Це завдання студенти виконують в групі. Вам потрібно зробити картки зі словами для кожної групи 4-7 студентів. Вони по черзі беруть картку та описують предмет, зображений на ній (або назву якого там написано). Попросіть студентів подумати над наступними запитаннями: How big is it? What’s it used for? What’s it made of?
Перший, хто відгадає слово, забирає картку. Виграє той, хто зібрав найбільше карток.
Слова, які можна використати: desk lamp, notebook, mouse mat, scanner, coffee cup, chair, desk, light switch, plug, pot plant, drawer, phone, stapler, paper clip, envelope, printer, headset, etc. Або будь-які інші слова з теми, що вивчається.
Ще один варіант цієї гри називається “Something in common”, і його теж можна грати, поділивши клас на 2 команди. Кожна команда отримує набір карток, на яких написані назви двох предметів. Наприклад, a window and a lamp. Команда А дістає картку та запитує команду В: “What do a window and a lamp have in common?” Команда В радиться між собою та дає відповідь. використовуючи пасивний стан, наприклад: “Both are made from glass.” Якщо відповідь граматично правильна та влаштовує вчителя, то команда В забирає картку. Якщо ні, то команда А отримує шанс дати відповідь та забрати картку. Команда з найбільшою кількістю карток виграє. Ось приклади слів, що можуть бути не картках:
forks/coins (are made of metal)
tennis/squash (are played with a racket)
coffee/cotton (are grown in tropical countries)
polar bears/penguins (are found in the Poles)
shoes/socks (are worn on foot)
presents/greeting cards (given at Christmas)
bottle opener/corkscrew (are used to open bottles)
paints/brushes (are used for painting)
glass/cement (are made from sand)
shower cap/credit card (are made of plastic)
newspapers/magazines (are made from paper/ bought at the newsagents)
stamps/airletters (are sold at the post office)
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Graded language: чому деякі студенти ненавидять ваші заняття?
Change the room
Це досить весела та рухлива гра для початківців, яка нікого не залишить байдужим. Її легко адаптувати до теперішнього чи минулого часів. Розділіть студентів на дві команди. Оберіть по одному члену з кожної команди та попросіть їх вийти за двері. Тим часом студенти переставляють меблі чи предмети у класі. Запросіть студентів, які вийшли, повернутися до класу. Вони повинні англійською мовою описати все, що змінилося. Встановіть обмеження у часі. Той, хто назве найбільше правильних речень, перемагає.
Ось, що можуть сказати студенти: “The table has been moved”, “The board has been cleaned”, “The window has been closed”, тощо.
Passive Voice Quizzes
Вікторини обожнюють всі. Тому це чудовий спосіб попрактикувати використання пасивних конструкцій. Тим паче, що існує безліч їх варіацій.
Active Passive True-False Quiz
Ще один цікавий вид quizzes передбачає трохи часу на підготовку, але він дуже цікавий. На стрічках паперу напишіть слова. Наприклад: 65% of Greenland / cover / ice. Розділіть учнів на 2 команди. Кожна команда отримує різні prompts. Їх завдання – скласти речення, використавши Passive Voice. Наприклад, “65% of Greenland is covered with ice”. За кожне правильне твердження команда отримує бал. Відповідь команди має бути максимально наближена до правильної. В даному випадку правильна відповідь 85%. Тож, якби інша команда сказала: “More than 65% of Greenland is covered with ice”, саме цю відповідь ви б зарахували.
Чи, до прикладу:
Seals / eat / by crocodile” (false> polar bears)
Spain / visit / by the highest number of tourists in the world every year (false > France)
Сподіваємося, що запропоновані ідеї будуть цікавими вам та вашим студентам. Можливо, у вас з’являться власні ідеї для уроків з вивчення Passive Voice. Не забудьте нам про них розповісти. А ще ви можете пройти тест на рівень англійської і записатись на наші курси для викладачів!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)