☀️ Одна з найперших тем, яку вивчають студенти на заняттях з іноземної мови — це «Родина». І не дивно, адже сімейні цінності притаманні будь-якій культурі. Більшість з нас мають близьких і далеких родичів та з малечку пізнають особливості родинних зв’язків і стосунків.
Сьогодні поговоримо про те, як познайомити учнів з «сімейною» лексикою, які активності будуть цікавими та пізнавальними, а також радимо слушні ресурси для підготовки занять на тему. Гайда!
Родинне дерево
Розпочніть тему, зобразивши власне родинне дерево на дошці. Не поспішайте розписувати всіх своїх родичів, їхні імена та стосунки. Намалюйте спершу прості позначення жінок і чоловіків у сім’ї, запитуючи учнів назви членів родини. Студенти ймовірно знатимуть такі прості найменування, як mother, father, sister та brother.
Далі можна поступово розширювати схему, додаючи нових членів родини та їхні назви, допоки не згадаєте усю можливу лексику. Після цього, аби перевірити запам’ятовування, зітріть назви членів родини та залиште лише напис «Me».
Далі вказуйте на людину та запитуйте учнів про її відношення до вас:
«Who is this?»
Учні мають відповісти:
«That’s your XXX»
Правильні відповіді знову запишіть на дошці.
Продовжити практику можна за допомогою лексичних вправ та ігор.
Сімейні фото
Зацікавити учнів новою темою можна показавши справжні фото вашої родини або окремих її членів. Продемонструйте фото кожної людини окремо, починаючи з себе, та ставте учням питання:
«Who is this?»
Учні мають відповідати:
«It’s you / your father / grandmother / sister» і так далі.
Прикріпіть кожне фото на дошку та підпишіть.
Якщо ви не маєте багато родичів, використайте фото близьких друзів, наприклад. Головне — надати студентам якнайбільше важливої лексики.
За посиланням ви знайдете розгорнутий список слів на тему з визначеннями, лексичними картками та практичними вправами, які можна використати на занятті.
Б’ємося об заклад: багатьом студентам сподобається така персональна вправа і їм буде цікаво дізнатись більше про свого улюбленого вчителя.
Тому будьте готові відповісти на їхні запитання та розповісти деякі подробиці вашого сімейного життя. Крім того, буде дуже доречним скористатись нагодою та згадати з учнями теми, які ви вивчали раніше, наприклад, опис зовнішності та професії.
Сімейні фото учнів
Тему сімейних фото можна розширити. Попросіть заздалегідь учнів принести своє фото і фото членів їхніх родин. Після того як ви познайомили студентів зі своєю сім’єю, помістіть фото кожного учня на дошку під власним.
Далі можна ускладнити завдання та переміщати фото родичів усіх учнів. Показуйте по черзі фото, та нехай весь клас здогадується хто перед ними:
— Who is this?
— This is Mary’s brother / This is Peter’s grandfather.
Прикріпіть вгадані фото під зображенням свого брата і дідуся та продовжуйте, поки уся дошка не буде заповнена фотографіями.
Креативні родинні дерева
Сімейні фото студентів можна використати ще для одного завдання. Після того як ви познайомили учнів з ключовою лексикою, вони можуть створити персональні родинні дерева, наприклад, на постері.
Кожне фото на дереві має бути підписане відповідною назвою. Якщо ви не працюєте з фото, можна просто малювати. В залежності від рівня ваших студентів, вони можуть додавати на постери різну інформацію: імена, вік, професії та інше.
Готові постери розвісьте разом з учнями по всьому класу. Далі розділіть студентів на пари або групи та влаштуйте обговорення родин. Учні можуть надати загальні факти про свою сім’ю:
- «My family has 27 members»;
- «I have 3 uncles and no aunts» та інше.
Також вони можуть розповісти більше про окремих родичів, наприклад, використовуючи порівняльні прикметники для опису:
- «My aunt is older than my mother»;
- «My sibling is the tallest member of my family» абощо.
Для подальшого наповнення заняття у пригоді вам стануть допоміжні ресурси, роздруківки та вправи на говоріння.
Останній герой
Ця популярна активна гра для учнів будь-якого віку допоможе краще запам’ятати нову лексику, а у нашому випадку — назви членів родини. Вам знадобиться будь-який м’ячик (бажано більшого розміру для зручності).
Як грати?
Учні стають у коло.
Розпочніть гру: скажіть назву члена родини та киньте м’яч будь-кому зі студентів. Цей студент повинен швидко назвати іншого члена родини та кинути м’яч наступному студенту і так далі. Той, хто не зможе швидко згадати нову назву члена родини, мусить покинути коло.
Гра продовжується до останнього учня у колі — це і буде переможець.
Відомі родини
Сімейні зв’язки та стосунки можна показати на прикладі відомих родин. Оберіть яку-небудь публічну або вигадану родину з фільму / серіалу / мультику, наприклад, британська королівська родина, Сімпсони, Сімейка Адамс або інші. Головне, щоб родина була чималою!
Встановіть зв’язок між членами родини за допомогою фото, родинного дерева або питань:
«Who is Harry / Charles / Elizabeth / Albert?»
Відповідей може бути багато:
«Harry is Charles’s son / William’s brother / Elizabeth’s grandson / Megan’s husband» і так далі.
Ускладнюйте поступово лексику до sibling, nephew, niece, mother in law та інших. Коли ви помітите, що учні легко орієнтуються у поняттях, додавайте також до обговорення marriage, divorce, birth, death, inheritance, stepparents і таке подібне.
Як називати членів родини англійською?
Запитайте учнів, як вони називають свою бабусю. Ви можете почути: бабця, баба, бабуня, ба, бабуля, буся та інше. Так само і в англійській мові є декілька варіантів, як можна називати різних членів родини.
Створіть вправу, яка навчить студентів розумітися на назвах родичів. Намалюйте основні колонки: mother, father, grandmother, grandfather та будь-які інші. Усі альтернативні назви напишіть на картках та роздайте учням. Нехай вони спершу спробують самостійно розподілити картки по колонках. А потім обговоріть результати з виправленням помилок та поясненнями.
Mother | Father | Grandmother | Grandfather |
---|---|---|---|
Mom | Daddy | Grandma | Grampa |
Mommy | Pop | Gran | Grandpappy |
Mammy | Papa | Grandmom | Gramps |
Ma | Pa | Grammy | Granddad |
Mater | Pater | Nana | Grandaddy |
Ідеальна родина
Ця вправа стане чудовою практикою не тільки нової лексики, а ще й письма та читання.
Знайдіть в інтернеті або журналах зображення різних родин. Роздайте кожному учню по одному зображенню та попросіть написати її коротенький опис. Проконтролюйте написання, допомагаючи студентам з лексикою, граматикою та стилем викладення.
Коли завдання буде виконане, зберіть усі фото й описи та перемішайте їх. Тепер нехай учні разом знайдуть правильний опис до кожної картинки. Той, хто робив опис, не повинен підказувати.
Як варіант, можна поділити учнів на групи та обміняти між ними картинки з описами на наступному етапі, а також нагородити тих, хто впорається швидше.
Воззʼєднання сім’ї
Ця гра — варіація загальновідомої «Who am I?». Для того, щоб грати, ваші учні повинні вміти ставити прості питання та відповідати на них.
Кожен учень гратиме роль певного члена родини. Для цього необхідно прикріпити напис з роллю на спині в учнів (або так, щоб вони не бачили свій напис і не знали, кого грають). Тоді вони спілкуються один з одним та намагаються вгадати свою роль за допомогою питань, наприклад:
- «Am I young or old?»;
- «Do I have kids?»;
- «Do I have siblings?» та подібні.
Після того як учень вгадав свою роль, він може помістити напис так, щоб всі знали, кого він грає. Коли всі ролі будуть відгадані, учні можуть розіграти сценку возз’єднання сім’ї всі разом. Ця гра стане чудовою кульмінацією для вивчення теми «Сім’я».
А додаткові ігри можна знайти тут.
Наш блог добіг кінця і ми сподіваємось, що ви знайшли для себе корисні ідеї. А якщо ви зацікавлені у тому, аби ваша малеча вивчала англійську, радимо звернути увагу на курс «онлайн англійська для дітей».
Ваші дітлахи не лише покращать свої мовні навички, а й будуть розвивати комунікабельність та креативність.
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)