grade grade
Програми та іспити
Меню
Перевірити свій рівень
Золоті Ворота, вул. Ярославів Вал, 13/2-б

(044) 580 11 00

  • (050) 580 11 00
  • (063) 580 11 00
  • (098) 580 11 00

uk

  • RU
  • UK
  • EN

Кабінет

  • Навчальні програми
  • Англійська для дорослих Англійська для дітей 6–12 років Англійська для підлітків 13–17 років Корпоративна англійська Клуби нашої школи Бібліотека
  • Екзаменаційний центр
  • Cambridge Assessment English IELTS TOEFL iBT Cambridge Assessment Admissions Testing
  • Тренінговий центр
  • Teacher Training Centre Grade Teacher CELTA DELTA TKT Вебінари, воркшопи, конференції
  • Про компанію
  • Викладачі
  • Ліцензії
  • Партнери
  • Блог
  • Новини
  • ЗМІ про нас
  • Галерея
  • Вакансії
  • Контакти

Кабінет

Перевірити свій рівень
  • Про компанію
  • Викладачі
  • Ліцензії
  • Партнери
  • Блог
  • Новини
  • ЗМІ про нас
  • Галерея
  • Вакансії
  • Контакти

Золоті Ворота, вул. Ярославів Вал, 13/2-Б

(044) 580 11 00

  • (050) 580 11 00
  • (063) 580 11 00
  • (098) 580 11 00

info@grade.ua

  • RU
  • UK
  • EN
  1. Головна
  2. Блог
  3. Які помилки найчастіше роблять на іспитах з англійської в частині “Use of English”
  • Неправильне вживання схожих за значенням слів
  • Неправильне вживання та розуміння граматики
  • Невміння перефразовувати

Які помилки найчастіше роблять на іспитах з англійської в частині “Use of English”

  • Юлія Чорна

    Content manager

Use-of-English-common-mistakes
15.12.2021
6 хвилин
  • General English
  • Teaching tips & tricks

Частина “Use of English” або “Використання мови” часто викликає труднощі на таких іспитах як ЗНО, ЄВІ, чи Кембриджських FCE, CPE, CAE та ін. Які помилки найчастіше роблять студенти та як їх  уникнути – у нашому блозі.

Неправильне вживання схожих за значенням слів

Вміння їх розрізняти перевіряє завдання, в якому потрібно обрати правильний варіант відповіді. А також така вправа перевіряє ваш лексичний запас загалом. Спробуємо розібрати одне із таких завдань:

Студенти часто обирають неправильні відповіді тому, що не знають як потрібно виконувати це завдання. Для того, щоб відповісти без помилок потрібно спочатку подумати яка відповідь підійде найкраще, а також знайти підказку. Якщо уважно поглянути на питання 39, то підказка знаходиться у попередньому реченні:

  • I was looking out of the airport window, thinking of a farewell with my friend at the camp gates. We had promised to (39) ______ again, already knowing that it would be unlikely. 

Слово again підказує нам, що друзі пообіцяли щось зробити знову, а оскільки вони попрощалися (a farewell – прощання), то очевидно, що мають зустрітися знову. З-поміж meet, see, look та go тут найбільше підходить “meet”.

Наступні два питання дещо відрізняються:

  • As I waited to (40) _____ the plane, I heard the announcement that my (41) _____ was being delayed by an hour.

У питанні 40 нам потрібне дієслово (на це нам вказує частка to), яке вживається з the plane, а у 41 – іменник (адже після пробілу стоїть дієслово was), який вживається з дієсловом delay. Тут вже перевіряється знання колокацій. Тому нам знадобляться знання цих англійських сталих виразів. Хоч у рідні мові ми “сідаємо на літак”, в англійській ми “board the plane”. А також обов’язково беремо до уваги контекст, про який йде мова. Ми говоримо про подорож, але вона здійснюється літаком, тому логічно, що “flight was being delayed”, і це також колокація.

Якщо ви не бачите відповіді одразу, то слід діяти методом виключення: виключити усі неправильні варіанти, щоб обрати правильний, як у наступному питанні:

  • My heart was heavy, I was already (42) _____ my friend.

Маємо чотири опції, і деякі з них дуже схожі за значенням:

A lacking

B missing

C boring

D departing

Втім не такі вони вже й схожі, якщо уважно придивитися. Спочатку виключаємо слово “departing” – відлітати, адже відлітав друг, а не автор тексту. Наступні слова мають схоже значення:
A lacking – бракувати

B missing – сумувати/скучати за кимось

C boring – нудний (і це прикметник, а нам потрібне дієслово). Хто цього не знає одразу ж зробить помилку. Тому слід звертати увагу не лише на значення слова, а й на частину мови, яка підходить.
То що ж обрати: lacking чи missing? 

  • Miss – to feel sad that the person or thing is not present
  • Lack – to not have any or enough of something

Говорячи про друга, обираємо варіант “missing”.

Втім дехто може сплутати його з прикметником “missing” – загублений – і обрати іншу відповідь. Тож бачимо, наскільки важливо знати різні відтінки значення слів.

І останнє запитання – дуже схоже на попереднє:

  • As I sat in melancholia, a figure appeared before my eyes – it was my friend with whom I had parted (43) ______.

Варіанти, що пропонуються:

A earlier – раніше

B then – тоді

C later – пізніше

D sooner – скоріше / раніше.

Чи є у реченні підказка? Звичайно! Це час Past Perfect, який позначає минулу дію, що відбулася раніше за іншу минулу дію. А отже, нам потрібне слово-синонім ‘before’. Якщо уважно поглянути, то одразу відкинемо варіанти then та later. 

Soon – within a short time or quickly

Earlier – before the usual,expected or planned time

Неважко здогадатися, що у нашому контексті правильна відповідь “earlier”. У вас теж так вийшло?

Порада: коли вчите нові слова, завжди вчіть вирази, в яких вони вживаються, та контекст. А ще варто користуватися одномовним словником, де є визначення та приклади до слів. Як бачимо, у рідній мові слова можуть мати однаковий переклад, а нам потрібно розуміти значення та його відтінки.

Неправильне вживання та розуміння граматики

Наступний тип завдань у ЗНО, наприклад, перевіряє наскільки добре кандидат розуміє граматику англійської мови та вміє правильно її вживати. Ось як виглядає завдання:

Поглянувши на завдання, одразу можна зрозуміти, що мова йтиме про:

  • частини мови
  • часи англійської мови
  • вживання апострофа
  • присвійний відмінок
  • активний та пасивний стан дієслова

Ось вам і топ помилок, які часто роблять в цій частині на іспитах з англійської. Сюди ще можна додати :

  • визначений та невизначениий артиклі
  • модальні та допоміжні дієслова
  • займенники
  • умовні речення
  • прийменники та ін.

Розглянемо питання по порядку: 

  • On Facebook, a single post of her (54) ______ a cheerleading routine has received 29,000 views and 433 shares.  

Маємо такі частини мови:

performing – дієприкметник або герундій; 

performance – іменник;

performed – дієслово в минулому часі;

performer – іменник, що означає виконавця дії.

Даємо собі відповідь на питання: “На яке запитання відповідає пропущене слово?”. Очевидно, що “What?”, тому одразу відкидаємо “performed” та “performer”. У даному випадку “performance” нам також не підходить, адже вимагає після себе прийменника “performance of something”. Що отримаємо, якщо виберемо варіант A:

  • On Facebook, a single post of her (54) performing a cheerleading routine has received 29,000 views and 433 shares. 

Маємо “один єдиний пост, в якому вона виконувала танець групи підтримки”, тобто “performing” – це  дієприкметник, який описує слово “post” – підмет речення. 

Порада: У цьому типі запитань важливо розуміти структуру речення та знати в ролі яких членів речення можуть виступати різні частини мови. Відштовхуватися завжди варто від підмета та присудка, адже порядок слів в англійському речення сталий. Також варто пам’ятати про узгодження підмета та присудка (однина та множина дієслова). 

Це ж саме стосується й схожих завдань, де потрібно з поданих слів утворити нові частини мови та вставити слова у речення, як тут:

Взято з Cambridge First Certificate in English 2 with Answers, p.41

Порада: Коли вчите нові слова, намагайтеся утворювати інші частини мови зі спільним коренем та слова протилежні за значенням. Для цього знадобиться знання суфіксів, префіксів та їх значень, а також усе вище сказане. Наприклад:

  • increase (іменник/дієслово) – increasing (прикметник) – increasingly (прислівник) – decrease (дієслово)
  • improve (дієслово) – improved (прикметник) – improving (прикметник) – improvement (іменник)
  • noise (іменник) – noisy (прикметник) – noisily (прислівник)
  • crowd (іменник) – crowded / overcrowded (прикметник)
  • fortunate (прикметник) – fortunately / unfortunately(прислівник) – fortune (іменник)

А тепер спробуйте дати відповіді на питання 30-34.
Правильні відповіді: increasingly, improvement(s), noisy, crowded / overcrowded, unfortunately.

Окрему увагу потрібно звернути на вживання апострофа, адже на нього припадає величезна кількість помилок. Повернемося до питання 55:

  • The young (55) _____ parents said they started teaching her how to balance …

Очевидно, що тут мається на увазі “батьки молодої чирлідерки”, а отже нам потрібен присвійний відмінок іменника “cheerleader”. Подумаємо який варіант обрати: 

A cheerleader

B cheerleaders

C cheerleader’s

D cheerleaders’.

Пам’ятаємо, що до іменника в однині потрібно додати ’s. Тож правильна відповідь – С. 

Інші варіанти нам не підходять, тому що cheerleader – це іменник в однині, cheerleaders – іменник в множині, cheerleaders’ – присвійний відмінок іменника в множині.

Невміння перефразовувати

Крім усього вже переліченого, міжнародні чи випускні іспити мають на меті перевірити й глибину та ширину вашого вокабуляру, та наскільки майстерно ви вмієте його використовувати у поєднанні з граматикою. Тому деякі екзамени мають завдання, в яких потрібно перефразувати речення:

Тут не лише потрібно добре володіти лексикою та граматикою, а й обмежити себе від 2 до 5 слів. Тобто бути максимально точним. Як правило, у такому завданні перевіряються знання:

  • ідіом
  • фразових дієслів
  • колокацій
  • функціональної мови (наприклад, модальних дієслів)
  • порядку слів у реченні
  • активний та пасивний стан
  • умовні речення
  • інфінітив та герундій.

Порада: найкращий спосіб навчитися перефразовувати речення – це якомога більше практикуватися сказати чи написати його якомога більшою кількістю способів. Спробуйте зробити наступне завдання, використовуючи від 2 до 5 слів:

Перевірте свої відповіді:

  • 39 pays attention to (колокація+прийменник)
  • 40 to lend him (антонім “borrow”)
  • 41 might have forgotten (модальні дієслова)
  • 42 child has fun (колокації та синоніми)

Сподіваємося, тепер ви впевненіше почуватиметеся у цій частині іспиту. А для того, щоб повністю озброїтися стратегіями та знаннями, що необхідні для гарного результату, готуйтеся до іспитів разом з нами!

Готуйтеся до іспитів разом з нами!

Підготовка до FCE, CAE, CPE

Залишити коментар Скасувати відповідь

Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)

Читайте також

Вивчаємо як говорити про час англійською з учнями

5 хвилин

Все, що ви хотіли знати про присвійні займенники в англійській, і навіть більше

7 хвилин

Кембриджський тест на рівень англійської: що це та навіщо його складати

5 хвилин

Finance vocabulary: англомовна лексика для фінансистів

7 хвилин

Conditionals: типи та правила використання умовних речень в англійській мові

5 хвилин

Вигорання у викладачів та як з цим боротися

6 хвилин

Навчальні програми

  • Всі програми
  • Англійська для дорослих
  • Англійська для дітей 6–12 років
  • Англійська для підлітків 13–17 років
  • Корпоративна англійська
  • Клуби нашої школи
  • Бібліотека

Тренінговий центр

  • Teacher Training Centre
  • Grade teacher
  • CELTA
  • DELTA
  • TKT
  • Вебінари, воркшопи, конференції

Екзаменаційний центр

  • cambridge-assesment-english
  • Cambridge Assessment English
  • IELTS
  • TOEFL iBT
  • Cambridge Assessment Admissions Testing

Наш центр

  • Про компанію
  • Викладачі
  • Ліцензії
  • Партнери
  • Блог
  • Новини
  • ЗМІ про нас
  • Галерея
  • Вакансії
  • Контактні дані

Користувачу

  • Правила центру
  • Договір навчання
  • Privacy Policy
  • Знижки
  • Тест на рівень англійської
  • Знайти сертифікат
  • Мапа сайту

Контакти

  • Київ, 01054, Україна, вул. Ярославів Вал, 13/2-Б.

    Найближча станція метро — Золоті Ворота
  • Join our Telegram

    Grade Teacher Training

© 2008–2023 Grade Education Centre, Cambridge Assessment English (license UA007)