Багато студентів, які складають ЗНО, ЄВІ чи міжнародні кембриджські іспити такі як FCE, CAE, CPE та інші вважають частину “Use of English” найскладнішою.
У випускників шкіл, наприклад, труднощі й справді можуть виникати, адже на уроках англійської у школах ми зазвичай вчимо граматику окремо від лексики, а у завданнях “Use of English” все інтегровано. Довжина та зміст текстів також можуть викликати певні труднощі.
Зазвичай текст завдання – це оповідання або опис, і студенту дуже легко розгубитися, коли він спрямовує свої зусилля на пошук відповіді із запропонованих варіантів, і водночас має не втратити зв’язок із текстом. А якщо в завданні є запропоновані варіанти відповідей, це ще більше може спантеличити, адже зазвичай усі вони дуже схожі між собою. Як же розібратися у цих нелегких завданнях та відповісти правильно? Про це піде мова далі у статті.
У чому полягає суть завдання?
Для того, щоб правильно виконати будь-яке завдання на мовному іспиті, потрібно знати та розуміти у чому воно полягає та як його виконувати. Як правило, міжнародні іспити вимагають не лише знання мови, а й певних стратегій для виконання того чи іншого типу завдань.
Що перевіряє частина “Use of English”? Ця частина іспиту має на меті перевірити наскільки добре кандидат вміє розрізняти значення окремих лексичних одиниць та використовувати граматичні форми та частини мови відповідно до контексту (тобто у даному тексті). Тобто потрібно не лише знати англійські слова, а й знати словосполучення з цими словами, їх синоніми, антоніми та розуміти коли саме їх вживати. Те саме стосується й граматики: потрібно відрізняти, наприклад, іменник від прикметника, теперішній час від майбутнього, знати коли та після яких слів вживається та чи інша частина мови, і яка граматична структура застосовується, наприклад, для позначення майбутньої дії, запланованої чи не запланованої та ін.
Типи текстів, що зустрічаються в цій частині іспиту – це переважно:
- статті із періодичних видань;
- уривки художніх творів;
- оголошення чи рекламні тексти.
Частина “Use of English” залежно від іспиту може містити наступні типи завдань:
- Multiple-choice cloze
- Open cloze
- Word formation
- Keyword transformations
Стратегії
На іспитах ЗНО та ЄВІ з англійської зустрічається лише перший тип завдання – multiple-choice cloze. Перед вами буде текст із пронумерованими пропусками, а після тексту опції з відповідями – по 4 на кожен пропуск. У цьому типі завдання перевіряється наскільки добре ви володієте лексикою та граматикою. Наприклад:
У завданні вище слід звернути особливу увагу на collocations, відтінки значень подібних слів, також тут часто зустрічаються фразові дієслова, деякі ідіоми та ін.
Спочатку читаємо текст повністю, щоб зрозуміти про що йдеться. Далі уважно читаємо кожне речення та намагаємося підібрати правильну відповідь. Наприклад, у питанні 40 правильна відповідь board, тому що board the plane – це сталий вираз. Головне, щоб слово, яке ви обираєте, логічно поєднувалося зі словами поруч та речення було змістовним. Це означає, що відповідь має відповідати змісту речення та його структурі. Найчастіше 2 відповіді одразу ж відпадуть, а далі оберіть з-поміж двох.
А тут, як бачимо, вже перевіряється знання граматики:
Особливу увагу слід приділити спільнокореневим словам, прийменникам, які вживаються з певними словами, часовим формам та іншим граматичним аспектам. Наприклад, у завданні 39 правильна відповідь applying, тому що після прийменника by вживається герундій (by+ VERBing). Цей прийменник також вказує як саме чи яким чином щось було зроблено.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як хакнути ЄВІ з англійської мови?
Наступний тип завдань, який є на іспитах FCE, CAE, CPE – open cloze. У цьому завданні знову ж таки потрібно заповнити пропуски, проте тепер варіантів відповідей не пропонується. Тобто вам по суті потрібно на власний розсуд логічно доповнити речення. Наприклад:
***Взято із FCE Sample Paper 2.
Спочатку, як і в попередніх завданнях, потрібно прочитати текст та зрозуміти основну ідею. Далі читаємо кожне речення. Слова перед пропуском допоможуть зрозуміти яка саме частина мови та в якому числі – однина чи множина – має стояти далі. Наприклад, у питанні 9, зрозуміло, що після слова this має бути дієслово, адже це просте речення, в якому обов’язково має бути підмет та присудок. Очевидно, що маємо сказати, що подорож займала багато часу, отже слід вжити словосполучення take a long time.
Оскільки всі події відбувалися в минулому, вживаємо 2 форму неправильного дієслова – took. Як і в попередніх завданнях звертаємо увагу на фразові дієслова, прийменники, модальні дієслова, ідіоми, collocations, час, число та частини мови. Іноді можуть підходити два варіанти, але потрібно вибрати лише один – найкращий.
Із самої назви типу завдання word formation стає зрозумілим, що тут потрібно буде утворювати слова зі спільним коренем та втавляти їх у пропуски в тексті. Наприклад:
***Взято із FCE Sample Paper 2.
Як і в попередньому завданні, open cloze, спочатку потрібно прочитати текст в цілому, далі кожне речення, та подумати яку саме частину мови треба утворити зі слів праворуч. Це завдання дає змогу перевірити наскільки грамотно та влучно ви використовуєте свій словниковий запас.
Якщо студент знає як утворюються і які ознаки мають ті чи інші частини мови в англійській, це завдання не викликатиме труднощів. Нагадаю лише, що більшість слів утворюються за допомогою додавання певних суфіксів та префіксів, які мають певне значення. Наприклад, у завданні 0 маємо артикль a та іменник way. Логічно, що тут має стояти прикметник, який описує іменник. Як утворити прикметник? Додаємо суфікс – і вуаля – memory перетворюється на memorable.
Далі, в питанні 17 нам потрібне дієслово минулого часу, адже з попереднього речення зрозуміло, що події відбувалися last week. Proof – це іменник, дієслово – prove. Стале словосполучення prove to be – виявитися. В минулому часі – proved to be. І так далі.
Найпоширеніші помилки, які роблять студенти у цьому типі завдання: неправильно визначають частину мови, не звертають увагу на заперечення та позитивне чи негативне значення слів (наприклад, patient – impatient, happy, unhappy тощо), не звертають увагу на однину чи множину (а від цього залежить які, наприклад, закінчення будуть мати дієслова), допускають орфографічні помилки (наприклад, не подвоюють приголосні, неправильно додають закінчення тощо).
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 35 фразових дієслів для іспиту C1 Advanced (CAE)
Останній тип завдань в частині “Use of English” – key word transformations. Очевидно, що знову потрібно буде щось змінювати. У завданні будуть подані речення, які потрібно переписати, використовуючи ключові слова так, щоб суть речення не змінилася. Найчастіше кількість слів, які можна вписати у пропуск – від 2 до 5. Наприклад:
***Взято із FCE Sample Paper 2.
Для того, щоб виконати це завдання потрібно прочитати уважно речення та пригадати collocations із словом, яке подається. Це слово змінювати не можна. Кількість слів не повинна перевищувати дозволену. Наприклад, у питанні 25 потрібно замінити фразу can’t wait словосполученням з forward, що матиме те ж саме значення. Пригадуємо, що look forward to – означає з нетерпінням чекати. Тепер думає про граматику. Маємо дієслово is , яке вказує нам на те, що потрібно вжити Present Continuous. Записуємо looking forward to. Отримуємо: Paula is really looking forward to the band’s new album. Речення змістовне, логічне, не має граматичних помилок. Кількість вписаних слів – 3. Отже, відповідь правильна.
Пам’ятайте, що стратегії, які ми пропонуємо дійсно працюють. Потрібно дотримуватися лише однієї умови – це якомога більше практикуватися. Підготовка до іспитів – дуже важливий етап, що вимагає зосередженості та посидючості. Втім цей процес водночас захоплюючий та цікавий, якщо ви вирішили підготуватися до іспитів з нами!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)