Чи трапляється вам змінювати інструкції до завдань у підручниках або використовувати додаткові матеріали на заняттях? Це чудовий спосіб зробити уроки цікавішими та інтерактивними.
Деякі вправи з книжок можуть здаватися занадто стандартними або навіть одноманітними, але є багато способів перетворити їх на живі та комунікативні.
Сьогодні детально розглянемо кілька рекомендацій, як урізноманітнити уроки та допомогти учням удосконалити їхню граматичну та лексичну точність.
Що таке «controlled practice»?
Controlled practice — етап уроку, на якому учні застосовують вивчену лексику чи граматику з певними обмеженнями.
Такі завдання, як правило, зосереджуються на побудові accuracy — тобто радше граматичної чи лексичної точності висловлювань, а не вільного володіння мовою. Зазвичай вправи, які дає викладач на етапі контрольованої практики, містять такі елементи як:
- повторення,
- scaffolding,
- зосередження на конкретному target language.
Тобто завдання на цьому етапі уроку можуть зосереджуватися на одній із систем: лексика, граматика, правопис та вимова.
Що не є контрольованою практикою?
Зверніть увагу, що controlled practice має чіткі межі й спрямована на тренування певних мовних структур або навичок.
Ось приклади завдань, які не належать до контрольованої практики:
- запитання на розуміння прослуханого чи прочитаного тексту,
- guided discovery,
- завдання, де студенти мають помічати нові лексичні чи граматичні одиниці,
- завдання, де студенти використовують мову вільно.
Приклади завдань
Розглянемо декілька прикладів завдань, які викладач може виконувати зі студентами на даному етапі уроку.
Drilling
Ця техніка передбачає усне повторення конкретного TL. target language
Drilling може бути двох типів: механічним без чіткого контексту та значущим. у певному контексті Найкраще, коли контекст є зрозумілим і важливим для студентів. Проте багато популярних програм, як-от Duolingo чи Rosetta Stone, часто використовують саме механічне повторення.
Ось кілька прикладів drilling, які варто застосувати на заняттях.
Bingo
Для виконання такого типу завдань вам знадобляться підготовлені аркуші зі словами, звуками чи граматичними правилами.
Роздайте учням картки з готовою сіткою, де є слова, звуки або граматичні правила. Завдання полягає в тому, щоб учні викреслювали клітинки на своєму аркуші залежно від того, що вигукує вчитель.
Ось приклади того, як можна організувати таку вправу.
Лексика
Вчитель читає слово, його визначення або дає підказку. Наприклад: «This animal goes ‘mooooo’.». Учень знаходить слово «Cow» і викреслює його.
Вимова
Вчитель промовляє слова, а учні мають позначити, яке слово вони почули на своїх аркушах. Для цього можна використовувати мінімальні пари зі схожими звуками, наприклад ship і sheep.
Граматика
Вчитель зачитує речення, а учні позначають граматичне правило, яке відповідає цьому реченню. Наприклад: «I have been to Spain» відповідає Present Perfect.
Crosswords
Кросворди — це ще один чудовий спосіб контрольованої практики. Їх можна проводити кількома способами:
- Індивідуально
Студенти самостійно розв’язують кросворд, а потім перевіряють відповіді з напарником перед обговоренням із викладачем.
- У парах чи групах
Учні працюють разом, допомагаючи одне одному розв’язати завдання.
- Information gap
Один учень має половину відповідей до кросворда, інший — решту. Перший студент дає підказки, щоб другий зміг відгадати слово. Потім вони змінюються ролями.
До слова, чудовий інструмент для створення власних кросвордів тут.
Matching
Це завдання полягає у тому, що учні шукають та підбирають одиниці, які відповідають одна одній.
Наприклад:
- визначення до слова, фрази чи граматичне правило,
- синоніми/антоніми, формальні / неформальні слова чи вирази,
- картинки до слів чи речень,
- картки — гра на запам'ятовування, де учні по черзі перевертають картки зі словами чи картинками, поки не знайдуть відповідну пару.
Fill-in-the-blank
Це завдання передбачає, що студенти заповнюють пропуски в тексті. Відповіді можуть бути у трьох форматах:
- Two options
Студентам пропонується два варіанти, з яких потрібно обрати правильний. наприклад, підкреслити або обвести його
- Word bank
Студенти використовують набір слів, щоб підібрати правильну відповідь для кожного пропуску.
- No options
Студенти самостійно придумують і записують відповіді без запропонованих варіантів.
- Sentence Completion
Студенти отримують prompts незавершені речення з пропусками, які вони мають заповнити власною інформацією або думками.
Наприклад, вони можуть заповнювати пропуски, вказуючи свою особисту інформацію чи відповідаючи на питання.
Treasure Hunt
Ця гра схожа на традиційне завдання із заповнення пропусків, але має цікавіший і складніший формат.
Поділіть студентів попарно і скажіть, що це змагання. У студентів є аркуш із завданням на заповнення пробілів. Розташуйте відповіді, а також дистрактори, на стінах або в коридорі. Вони повинні швидко знайти відповіді та заповнити прогалину.
Як бачите, навіть звичайні вправи з підручника можна перетворити на захопливу гру, під час якої студенти навчатимуться у невимушеній та природній для них атмосфері. А хіба не цього прагнуть вчителі?
До речі, ще більше цікавих ідей для залучення учнів на уроці можна знайти у безплатному вебінарі Кріса Різа.
Не бійтеся експериментувати та додавати нові елементи до своїх занять. Пам’ятайте, що навіть найменша зміна може перетворити звичайний урок на захопливий досвід, який студенти запам’ятають надовго.
Ви — натхнення для своїх учнів, і ваші зусилля дійсно змінюють їхнє життя!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)