8.2 min read
Ми починаємо серію інтерв’ю з нашими успішними випускниками, яким в житті згодився сертифікат Cambridge English. Впевнені, вам буде цікаво дізнатись, чого досягли ці люди, і як мовна кваліфікація покращила їхнє життя.
Хочемо поділитися статтею нашої випускниці Вікторії Ведмєдь, яка зараз працює вчителькою англійської мови в приватній школі Think Global, приватною наставницею та лекторкою факультету для іноземців в Таврійському університеті імені В.І. Вернадського, а також пише дитячі книжки.
Тож оскільки Вікторія захоплюється письменництвом, ми попросили її написати про переваги отримання різних сертифікатів Cambridge English в нашому Grade Education Centre. Ось що з цього вийшло 😊.
Хтось колекціонує марки. Хтось збирає магніти на холодильник. Хтось накопичує світлини на тлі визначних пам’яток світу, щоб похизуватися в Instagram. А є я, Віка, 29 рочків, яка збирає міжнародні сертифікати Cambridge Assessment English, щоб прокачати свою англійську! Наразі моя колекція налічує 7 сертифікатів різного профілю й рівня складності, а саме:
1) CELTA (Certificate in Teaching English to Speakers of Other Languages),
2) CAE (Certificate in Advanced English),
3), 4) і 5) перші три модулі TKT (Teaching Knowledge Test),
6) TKT CLIL (Content and Language Integrated Learning) та
7) TKT YL (Young Learners).
У багатьох людей може виникнути купа питань:
Навіщо вони потрібні?
Що це дає з точки зору професійного зростання?
Чи справді так страшно проходити той CELTA, як це малюють?
Про це та інше в контексті проходження Cambridge Tests я і розповім.
Друзі жартують, що моя історія з сертифікатами Cambridge Assessment English чимось нагадує маніакальну захопленість порцеляновими ляльками: щомісяця додаєш нову до колекції й радієш, але людям, які споглядають збоку, стає з кожною новою ітерацією (від англ. iteration — стадія, повтор) все страшніше: куди їй ще? Туди!
Якщо без жартів, то моє колекціонування сертифікатів Cambridge небезпідставне: за кожним з успішно складених тестів стоїть попередньо поставлена мета й потім, відповідно, ✔ за досягнуту ціль. Яку саме? Розповім трошки згодом.
Типи Кембриджських сертифікатів, з чим їх їдять, і чи варто їх взагалі споживати викладачеві?
Існують різні типи кембриджських сертифікатів:
1-й тип — на підтвердження рівня (KET, PET, FCE, CAE, CPE),
2-й тип — на виявлення рівня (від А1 до С2 за CEFR),
3-й тип — суто тічерські, що констатують рівень володіння певним набором викладацьких компетенцій, що дозволить викладати мову для тих, хто вивчає її як другу або ж іноземну (TKT, CELTA, DELTA).
Як на мене, професійний викладач повинен мати хоча б один з кожної категорії сертифікатів. Навіщо? Безстроковий сертифікат 1-го типу знадобиться для лаконічного підтвердження свого ступеню володіння мовою на співбесідах для отримання бажаної посади чи участі в омріяних проєктах.
Сертифікат 2-го типу діагностує ваш поточний рівень, адже всього за кілька років можна легко втратити свої мовні навички. HR-фахівці бізнес компаній або освітніх закладів завжди насамперед дивляться на дату мовного сертифіката пошукача і можуть його забракувати, якщо дата дуже давня.
Сертифікати 3-го типу допоможуть поглянути на той самий IELTS чи TOEFL очима студента, що його складає, і тим самим оптимізувати методики викладання і розширити арсенал послуг: готувати когось до міжнародки складно, якщо сам її не складав, чи не так? Тічери англійської мусять мати TKT, CELTA чи DELTA без усіляких пояснень. Тому що викладачі. Тому що університетського диплома, який захистили десять років тому, у сучасному світі недостатньо.
Чим саме допомагає вчителю складання міжнародних іспитів?
Узагальнюючи, скажу, що міжнародні сертифікати Cambridge Assessment English допомагають багатьма шляхами:
- полегшують пошук роботи (більш як 90% вакансій мають примітку “успішно складені міжнародні мовні іспити — неабияка перевага”, тож ваша кандидатура точно буде яскравішою на тлі багатьох інших),
- скорочують час співбесіди на вашу користь (якщо ви прийшли, приміром, з Band 8 за шкалою IELTS, ніхто не витрачатиме час на ваше тестування — повірять одразу, особливо якщо дата складання свіжа),
- знімають безліч студентських питань до вас як викладача («Маріє Володимирівно, нам треба сина до IELTS підготувати, допоможете? Ви ж самі цей тест складали? Ні? Гхм… Спеціаліст ви вправний, але нам краще б знайти того, хто сам складав — він усі важливі моменти підкаже… Дякуємо! Якщо що, то наберемо… (звісно, цього ніколи не станеться 😊),
- допомагають боротися з синдромом самозванця (особливо тим, хто вирішив перейти до викладання з інших сфер діяльності й може сумніватися у собі: а чи вистачить мені знань? а чи зможу? гриф Cambridge Assessment English додає впевненості у собі й наочно показує, що ви цього таки варті),
- прокачують інтелектуально й професійно (не можна деградувати, коли знаєш, що складатимеш міжнародну сертифікацію за місяць! режим «прокрастинація» вимикається сам по собі — не раз перевірено),
- додають наочності інвестування в себе (8000 гривень за фітнес-абонемент можуть зробити фігуру стрункішою, а мовні сертифікати прокачають мислення, розширять знаряддя праці й підвищать впевненість в своїх навичках),
- обґрунтовують підвищення вартості уроку (після успішно пройденого CELTA я без вагань підняла ціну свого індивідуального заняття на 30% — студенти охоче платитимуть за якість та престиж, бо відтепер вони переймають знання не у колишньої випускниці філологічного факультету, а у фахівця міжнародного рівня),
- дарують шанс поволонтерити чи заробити будь-де в світі вчителем англійської (багато моїх подружок поїхали працювати до Таїланду чи Китаю, викладаючи хоча б з одним добре складеним сертифікатом Cambridge англійську дітям, поставивши плюсики навпроти пунктів про подорожі, самореалізацію та фінансове зростання одним махом),
- допомагають вдосконалювати знання та навички далі (склав TKT — хочеться спробувати CELTA, покінчив з ним — записуєшся на бодай перший з модулів DELTA, і так далі, бо бачиш результат, і тебе це мотивує),
- кидають нові виклики (без коментарів, просто повірте на слово),
- стають новим класним хобі (не знаю, скільки б у мене було котів — навіть уявити страшно!, — якби не повсякчасна самопрокачка від Grade).
Замість висновків
Як казав Льюїс Керрол, щоб залишатися на місці, треба швидко йти, а щоби хоч трошки просуватись вперед, треба взагалі бігти зі швидкістю ракети. Для педагогів ця фраза означає, що сучасний вчитель англійської має отримувати бодай один профсертифікат на рік просто для підтримки свого рівня.
Так, складання міжнародних кембриджських іспитів — задоволення не з дешевих, але ми на кожному кроці за щось платимо. Чому б тоді не включити до переліку обов’язкових витрат на себе прокачку мовних компетенцій? Як на мене, це така ж сама необхідність, як заняття з йоги, покупка продуктів чи одягу, або щорічний медичний огляд — і десятки моїх успішних колег підпишуться під кожнісіньким словом (хіба що викреслять йогу 😉).
Склавши Cambridge Assessment English Test, ви повернете витрачене сторицею. Так, CELTA з’їсть ваші безтурботні вечори на пару-трійку місяців і фінансово стане, так само як і відпочинок десь біля лазурного моря з видом на райський грецький острів Закінтос. Але склавши його успішно, ви пришвидшите власне просування до мети, і колись по-гетсбівськи недосяжний зелений ліхтар ставатиме дедалі ближчим з кожним наступним днем.
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)