Час — дуже важлива складова нашого повсякденного життя. Він допомагає нам бути організованими, жити у світі та спілкуватися з іншими. Ми завжди посилаємося на час, коли говоримо про те, що вже сталося або відбудеться у майбутньому. Дітям також важливо виробити здорове відчуття часу, аби вони могли контролювати та планувати своє життя раціонально.
Ми поділяємо час на секунди, хвилини, години, дні, місяці й так далі. Ми також говоримо про минуле, теперішнє чи майбутнє. Розуміння часу означає також порівняння його відрізків наприклад, швидко чи повільно і такі співвідношення, як: пізно чи рано, до чи після.
Однак, діти часто плутаються під час поєднання відрізків часу, у розумінні фактичної тривалості хвилини чи години. Для них також важливо знати, як вимірюється час та які інструменти для цього використовуються. Пропонуємо вам кілька завдань, які допоможуть дослідити способи розподілу часу, а також засвоїти лексику, пов’язану з розумінням часу!
What’s the time, Mr. Wolf?
Як тільки ваші учні навчаться рахувати від одного до дванадцяти, ви можете пограти в цю гру, яка допоможе повторити та засвоїти лексику, пов’язану з числами, а також розпочати розповідати про час англійською мовою. У цю гру можна грати в приміщенні або на відкритому повітрі, у невеликих або більших групах, віком 5–7 років.
Учні вишикуються в лінію перед дошкою або в задній частині класу та тримаються за руки. Одна дитина, яка є вовком (Mr.Wolf), стає спиною до решти класу біля протилежної стіни або на відстані хоча б 20 метрах від інших.
Перший учень запитує вовка: “What’s the time, Mr. Wolf?” Вовк відповідає випадковим чином, використовуючи речення на зразок: “It’s five o’clock”. Усі діти, які стоять у рядку, повинні просунутися вперед на п’ять кроків. Кожен учень має можливість запитати про час, і щоразу учні в рядку просуваються на відповідну кількість кроків.
У будь-який час вовк може обернутися, крикнути: “It’s time to eat!” і спробувати упіймати дитину, яка потім стане наступним вовком.
Африканський танок
Як і будь-який інший метод, TPR, метод повного фізичного реагування про який ми писали в нашому блозі, можна також ефективно застосовувати на заняттях для вивчення поняття часу.
Африканський танок — це саме те, що потрібно маленьким непосидам, сповненим сил та енергії. У цьому відео вчителька демонструє як слід використовувати поняття годинника у танці. Гарантуємо вам справжній workout, якщо спробуєте потанцювати разом із нею, коли вона прискорюється!
Скільки триває хвилина? (3 вправи)
Ці вправи з книги ‘Teaching Young Learners to Think’, авторами якої є Герберт Пухта та Марріон Уільямс. Для цього вам знадобиться годинник або секундомір.
Найкраще гра підійде для учнів 9–12 років.
Вправа №1 “Заплющені очі”
Попросіть учнів заплющити очі на хвилину. Порадьте їм зосередитися на собі та відкрити очі лише тоді, коли вони вважатимуть, що хвилина закінчилася. Скажіть, щоб вони підняли руку, а не повідомляли вголос, коли розплющили очі, а після цього сиділи тихо та не заважали іншим.
Стійте біля дошки та спостерігайте за класом. Щоразу, коли хтось відкриває очі, записуйте час (секунди) на дошці. Невербально нагадайте їм, що потрібно мовчати. Коли всі учні закінчили, повторіть вправу.
Вправа №2 “Репетиція”
Попросіть учнів виконати такі (чи подібні) завдання:
- Draw а flower
- Say аn English sеntеnсе
- Nаmе а pet
- Jumр
- Веnd your knееs
- Sing ‘Old MacDonald’
- Whisper ‘Five fresh fish for Frаnk’
- Take off your shoes and put them on again
Коли діти достатньо попрактикувалися виконувати зазначені вище завдання так, що виконують їх без проблем у довільному порядку, запишіть інструкції на дошці.
Вправа №3 “Челендж”
Запишіть наступні запитання на дошці та потренуйтеся з класом їх ставити, використовуючи дії з попередньої вправи.
- How mаnу… ? How often… ?
- How mаnу times саn уоu… in а minutе?
Далі запросіть одного з учнів до дошки та запропонуйте виконати одну з дій багато разів підряд на час. Запитайте в нього, наприклад:
- How mаnу pets саn you nаmе in а minutе? або
- How mаnу times саn you take off аnd put оn your shoes in а minutе?
Поки учень виконуватиме ту чи іншу дію, клас повільно рахуватиме від 1 до 60. Коли хвилина закінчиться, вчитель каже ‘Stop!’. Виконайте вправу декілька разів із різними дітьми. Залежно від рівня ваших учнів, ви можете продовжити виконувати вправу в парах на одному з наступних уроків.
Гадаємо, запропоновані вправи додадуть більше різноманітності заняттям та розуміння поняття часу вашим маленьким студентам.
Ще більше ідей та корисних матеріалів
- Worksheets designed for learning and practicing English words related to the theme Time
- First grade Math lesson with great teaching strategies
- 8 Telling Time Lessons & Activities
- Activities and resources for teaching Time from British Council
- Time and Seasons of the Year
Переконані, наведені вище ресурси та методи роботи у класі стануть вам у пригоді під час роботи зі студентами різного віку! А ось для того, щоб дізнатися більше про те, що означає аналізувати мову для навчальних цілей, як ефективно аналізувати мову для викладання та як це може призвести до позитивного ефекту в класі — долучайтеся до курсу “Language Analysis for Teaching and CELTA”.
До кінця курсу ви краще розбиратиметеся в мовному аналізі CELTA, а також будете краще розуміти, як аналізувати граматику, словниковий запас, функціональну мову та фонологію в навчальних цілях, і зможете краще застосовувати ці знання під час планування уроків.
Коментарі
Змістовна, пізнавальна стаття
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)