☝ “Добре, діти, а тепер кожен поговорить зі своїм сусідом по парті!” Маленькі учні часом дивно реагують на таку пропозицію: порожні погляди, спроби стати невидимими чи дозволити партнерові виконати всю роботу.
У таких реакцій можуть бути різні причини: деякі соромляться розмовляти навіть рідною мовою, інші бояться зробити помилку, хтось просто лінивий та мало зацікавлений.
Як же подолати всі ці обставини й зробити так, щоб учні молодших класів почали розмовляти англійською з перших уроків? Пропонуємо кілька порад!
Переконайтеся, що діти розуміють, що саме робити
Навіть якщо ви тричі повторили завдання, залишається велика ймовірність того, що частина учнів не знатиме, як його виконати. Найкращим способом дати їм зрозуміти, що від них потрібно, буде демонстрація у парі з однією чи двома дітьми. Завдяки цьому решта побачить і зрозуміє, що ж потрібно зробити.
Якщо це робота в парі, ви, наприклад, можете призначити одну частину маленьких студентів вчителями, іншу — учнями.
Дітям дуже подобається виконувати ці ролі!
Створіть атмосферу безпеки та підтримки
Як відомо, більшість дітей бояться говорити перед однокласниками. У такому разі рекомендується починати зі спілкування у парах.
Ще один спосіб продемонструвати підтримку — самим взяти участь у заходах чи грі разом зі своїми маленькими учнями.
Це працює на 100%, і всі беруть активну участь, коли бачать вчителя як частину своєї команди.
Помилки — важлива частина навчання
Учні повинні мати свободу робити помилки, експериментувати зі своїми думками, випробовувати шляхи, що ведуть у глухий кут, а не до мети. Помилки — корисні, вони допомагають окремому учневі чи цілому класу показувати їхні думки, удосконалювати та змінювати свої когнітивні стратегії та поведінку.
Найкращий спосіб допомогти молодшим школярам — припинити їх виправляти, почати ставити запитання та підказувати. Можна навіть попросити учнів допомагати одногрупникам — і ви побачите, як можуть діти ставитись один до одного!
Створюйте та підбирайте відповідні завдання
Насамперед в учнів має бути причина, щоб розмовляти англійською з партнером. Наприклад, щоб домалювати картину або знайти необхідну інформацію для побудови графіка чи діаграми.
По-друге, подумайте над питаннями. Уникайте питань, на які можна відповісти «так/ні» або риторичних, наприклад, «What’s this?» або «Is it a pencil?».
Якщо ви сховаєте олівець у сумці й запитаєте «What’s in the bag?», це перетвориться на веселу гру, й учні відповідатимуть, використовуючи ширший діапазон слів.
Зазвичай починати розвивати мовні навички потрібно з контрольованих видів діяльності, основою яких є повторення, наприклад:
- дрілли,
- пісні,
- скоромовки,
- ігри на відгадування, виявлення відмінностей,
- і тому подібне.
Наприклад, «Guess my word»:
- Діти працюють у парах чи невеликих групах.
- Один учень отримує картку зі словом. Його партнер повинен відгадати слово, ставлячи запитання, такі як «Is it an animal?» або «Is it something in this room?».
- Учні відповідають «yes» чи «no».
Ще одна гра, яку люблять діти, «Who am I?»:
- Учні працюють парами, один клеїть на лобі використовуючи стікер в іншого наклейку з ім’ям/малюнком відомого справжнього чи вигаданого персонажа.
- Партнер повинен здогадатися, ким він є, ставлячи запитання, наприклад, «Am I a woman?», «Am I on TV?», «Am I still alive?» або «Am I tall?».
Коли ви побачите, що діти впевненіше використовують англійську мову, можна додати завдання, в яких учні отримують менше підтримки та більше вибору, що сказати, наприклад, опитування, пошук інформації для заповнення інформаційних прогалин.
«Swap-it cards» — гра, в якій кожен учень отримує картку з питанням. Наприклад, «Do you have any pets?», «What is your mother’s name?», «What is your shoe size?» або «What is your favourite food?».
Учні пересуваються класом, знаходять партнера і по черзі запитують і відповідають на запитання зі своїх карток. Коли вони закінчують, обмінюються картками.
Пізніше можете спробувати freer activities, де ваша підтримка зводиться до мінімуму. Наприклад, рольові ігри, розв’язання проблем та інші.
За наведеними нижче посиланнями ви знайдете багато ідей як зробити, щоб ваші маленькі учні заговорили англійською якнайшвидше:
- Grammar Chants — граматичні пісні та римування;
- TOP 20 ESL games to get your students talking — 20 найкращих ігор для говоріння;
- Ideas for practicing speaking — ідеї для практики говоріння;
- Hands-on activities to improve young learners’ communication — завдання для вдосконалення комунікативних навичок молодших школярів;
- 14 ESL Pair Work Speaking Activities — 14 завдань для роботи в парах;
- Communicative Classroom Games & Ideas — комунікативні ігри та ідеї;
- Easy ESL games — легкі ігри для вивчення англійської мови.
На Grade University ви можете навчитись ефективно використовувати картки на заняттях.
Всі способи, що ми описували вище, результативні, але лише вам обирати, що органічно працюватиме у вашому класі. Бажаємо натхнення та наснаги! А покращити ваші навички та стати краще, не виходячи з дому, вам допоможе англійська онлайн.
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)