🏷️ Відомий лінгвіст Девід Уілкінс сказав: «Без граматики ще можна передати хоч щось, без лексики ж не можна передати нічого». Чи згодні ви з тим, що ми спостерігаємо найбільший прогрес у наших учнів, коли вони вивчають нові слова та вирази, а не граматику?
Вивчення нової лексики — це завжди виклик для будь-якого мовця, адже необхідно запам’ятовувати не тільки зміст, форму та вимову самого слова, а й нові словосполучення, словотвір і граматичну функцію.
Найбільш ефективні способи запам’ятати все це — повторення, використання, візуалізація та персоналізація. На уроці викладачі повинні регулярно створювати такі можливості для учнів.
У цьому блозі на grade.ua зібрані ігри, які допоможуть зробити повторення лексики на занятті цікавішим.
Ігри на концентрацію
На уроці можна грати у різний спосіб. Наприклад, вчитель ділить клас на малі групи чи партнерів. Студенти вимовляють разом англійською мовою певні слова, доповнюючи це лясканням у долоні.
Як відбувається така гра, дивіться на відео:
Перегони
Учнів треба поділити на групи з 4–5 осіб. Кожна група вишиковується у шеренги перед дошкою.
Вчитель говорить слово, а учень, який стоїть попереду кожної групи, повинен бігти до дошки та записувати речення із ним. Коли речення написане, учитель каже: «Стоп».
Якщо у реченні є помилка, вчитель може підказати. Наприклад, вказати на помилку з часом.
Інші учні можуть допомагати товаришу біля дошки. Також як доповнення до цієї гри, вчитель може казати два-три слова, кожне з яких потрібно вжити в одному реченні.
Запитання-відповідь
Вчитель пише на дошці два окремі списки слів: A і B. Далі він призначає одній половині класу список A, іншій — список B. Учням потрібно письмово скласти питання з кожним словом зі списку.
В ідеалі це питання має продемонструвати певне розуміння слова. Наприклад, Іs your family very hospitable?, а не What does hospitable mean?
Якщо учням потрібна допомога, вони можуть проконсультуватися з учителем, нотатками або підручником. Коли учасники закінчили писати питання, учні з команд A та B знаходять собі пару та обмінюються списками питань.
Вони повинні прочитати кожне запитання та написати відповідь на нього на тому ж аркуші паперу.
У відповідях потрібно використовувати те саме слово, що підкреслено в питанні. Після цього учасники знову обмінюються та читають відповіді один одного. Приклад:
- Student A’s question: Are there any skyscrapers in New York City?
- Student B’s answer: Yes, New York City has several skyscrapers.
Активності з картками
Картки — один із класичних інструментів навчання. Вони сприяють навчанню відповідно до методу активного спогаду, а це одна з практик, за допомогою якої наш мозок навчається найефективніше.
Для викладачів, які хочуть використовувати картки як ефективний інструмент у своїй викладацькій практиці, існує відповідний курс на цю тему.
Словникові Бінго
Є кілька способів грати у словникове Бінго. Один із них має такий вигляд: вчитель диктує нові слова, студенти мають подивитися на свої картки Бінго та викреслити відповідні слова.
Плюс такої активності в тому, що її можна організувати під час онлайн-навчання. Детально про те, як учителю підготуватися до гри, дивіться на відео.
Гаряче крісло
Учитель підбирає лексику для повторення та складає список, на який може спиратися під час уроку. Учнів слід розділити на дві команди.
Один учасник кожної команди стоїть спиною до дошки та обличчям до своєї команди.
Учитель пише на дошці слово, а інші гравці повинні допомогти своєму другові за командою вгадати слово раніше, ніж це зроблять суперники.
Учні можуть називати синоніми чи антоніми, описуючи, що з ним можна робити, або в яких контекстах його можна використовувати. Перший, хто вгадає слово, отримує бал для своєї команди.
Продовжуйте, доки ви не використаєте всі слова зі списку або ж поки вам не набридне!
Сподіваємося, що такі варіанти вивчення нових слів сподобаються учням, і вони запам’ятають їх краще.
Ще більше варіантів для цікавих занять на уроці можна знайти за посиланнями: повторення лексики, ігри зі словосполученнями, 18 завдань на повторення лексики.
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)