✏️ Розповіді, усні чи письмові, залишаються частиною людської взаємодії вже протягом тисячоліть: як засіб спілкування, розвага і навіть спосіб передачі інформації. Чому люди розповідають історії? Для того, щоб передати повідомлення, продовжити традицію, поділитися досвідом, втілити власну уяву, вразити інших людей, поділитися культурою, задля розваги тощо. Саме тому використання оповідань на заняттях англійської мови з молодшими школярами – чудовий спосіб зануритися у вивчення мови. Це також один зі способів залучити їх та вдосконалити не тільки знання граматики та розширити словниковий запас, а й розвивати навички 21 століття. Сьогодні спробуємо з’ясувати, що стоїть за використанням оповідань у вивченні іноземної мови, та запропонуємо ідеї, які ви одразу зможете використати на уроках зі своїми учнями.
Навіщо використовувати оповідання?
Оповідання є ефективним засобом навчання, адже вони правдоподібні, добре запам’ятовуються та розважають. Дітям зазвичай подобається слухати, читати та розповідати історії, саме тому використання stories створює гарне середовище для навчання:
- Оповідання мотивують та розважають; вони створюють глибокий інтерес і бажання продовжувати навчання.
- Прослуховування історій – це спільний соціальний досвід; він викликає спільну реакцію, наприклад, сміху, смутку, хвилювання та очікування.
- Оповідання тренують уяву; діти можуть особисто долучитись до історії, коли вони ототожнюються з героями та намагаються інтерпретувати розповідь та ілюстрації.
- Історії — це корисний інструмент, що пов’язує фантазію та уяву дитини із реальним світом; вони дають можливість дітям зрозуміти своє повсякденне життя.
- Діти із задоволенням слухають історії знову і знову. Часте повторення дозволяє як засвоїти, так і підсилити певні мовні одиниці. В оповіданнях відбувається природне повторення ключової лексики та граматичних структур. Це допомагає дітям запам’ятати кожну деталь, тож вони можуть поступово навчитися передбачати, що має відбутися далі в історії. Повторення також заохочує участь у розповіді, тим самим забезпечуючи практику у значущому контексті.
- Прослуховування оповідань дозволяє вчителю вводити або повторювати нову лексику та граматику.
- Слухання оповідань допомагає дітям усвідомити ритм, інтонацію та вимову англійської мови.
- Оповідання призначені для різних типів учнів та інтелектів, тому роблять навчання значущим для кожної дитини.
- Оповідання поширюють загальні істини, моральні заклики від одного покоління до іншого.
- Оповідання допомагають розвивати власні стратегії навчання дітей, наприклад, такі як прослуховування для розуміння в цілому, прогнозування, вгадування значення та гіпотези. Зокрема, вони можуть розвивати навички аудіювання та концентрацію дитини через: візуальні підказки (високоякісні картинки та ілюстрації, які підтримують розуміння дітей), звукові підказки (звукові ефекти, наслідування звуків природи, тощо), їх попереднє знання.
Отже, як бачимо, прослуховування та інші види роботи з оповіданнями розвивають цілий ряд мовних, психологічних, когнітивних, соціальних та культурних навичок. Тому цілком логічно, що робота з оповіданнями повинна стати частиною вашої рутини на заняттях англійської.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як використовувати граматичні чанти для дітей на уроках англійської
На що звертати увагу при виборі оповідань?
У наш час існує надзвичайно багато чудових дитячих оповідань. Втім, не всіх їх доречно використовувати у роботі з дітьми. Перш ніж вибрати що-небудь, ось кілька особливих характеристик, на які слід звернути увагу, вибираючи книгу для використання з молодшими школярами:
- слова і фрази, що повторюються і допомагають дітям засвоювати нові корисні вирази;
- римування та / або наслідування звуків природи та навколишнього середовища, що підтримає розуміння оповідання, а діти будуть насолоджуйся наслідуванням звуків;
- проста послідовність;
- передбачувана або звична сюжетна лінія;
- ілюстрації, що підтримують розуміння тексту;
- цікаві персонажі, з якими слухачі / читачі можуть ідентифікуватись;
- гумор і жвавість;
- захоплюючий кінець з відповідним висновком;
- цікавий зміст, що спонукає та здатний втримати увагу дітей;
- чітке повідомлення або мораль;
- відповідна довжина для вікової групи / рівня, або така, яку можна розбити на частини;
- теми або зміст, пов’язані з навчальною програмою.
Безперечно, різні книжки з оповіданнями мають різні характеристики, але всі хороші книги мають ряд вищезазначених рис. Якщо, однак, після того, як вибрали історію, ви бачите, що вона не подобається вашим учням так, як ви передбачали, бажано адаптувати свій план роботи або навіть взагалі відмовитися від неї. Найбільш важливою метою використання stories є розвиток у дітей розуміння і насолоди літературою.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Іспити для школярів Cambridge English for Schools
Що можна робити з оповіданнями на заняттях англійською?
Уроки читання насправді можуть бути інтерактивними та цікавими, і в той же час розвиватимуть навички читання. Під час нашого нещодавнього марафону для викладачів англійської, тренерка курсу TKT Module YL Online Preparation Course та курсів CELT-P та CELT-S , Лідія Сімак, поділилася завданнями, що допомагають розвивати тривалість концентрації уваги та здатність слідкувати за текстом впродовж читання у молодших школярів:
Вчителі, які брали участь у марафоні теж поділилися чудовими завданнями, які вони виконують разом зі своїми студентами. Тож будьте певні, що вони дійсно працюватимуть на уроках, адже вже пройшли перевірку студентами.
До слова, Lyudmila Orshevska, запропонувала, щоб під час читання кожен учень вибрав слово з тексту, та записав на аркуші паперу. Після того, як учні закінчили читати оповідання (або його частину), вони обмінюються записаними словами. Далі студенти по черзі складають власні історії, використовуючи свої слова. Це досить весело і цікаво.
Мирослава Козаченко зі своїми учнями описує картинки, якщо вони є в історії. Якщо ні, можна створити власні, щоб вивчити нову лексику або зробити переказ із зображеннями. “Звичайно, учням подобаються role-plays та драматизувати оповідання. Іноді ми закінчуємо речення … або придумуємо власне закінчення (продовження) оповідання, це дійсно весело. Зазвичай ми разом зі студентами виконуємо вправи на упорядкування речень або упорядкування малюнків у розповіді. Оповідання повинні бути короткими та веселими, захоплюючими та пізнавальними.”
Цікаве завдання пропонує Наталья Пятница. Одне із найулюбленіших завдань з читання для молодших школярів називається “Sound Off”. Завдання полягає в тому, що учні повинні додавати звукові ефекти, коли читають оповідання вголос. Я призначаю деяким учням з класу (або усьому класові) звук, який вони мають видавати, коли певне слово з’являється в прочитаному вголос тексті. Далі, коли хтось читає текст, студенти додають до нього «спецефекти». Це допомагає втримати їх увагу впродовж достатньо тривалого проміжку часу і зробити читання веселим та ефективним.
Khrystyna Kovalyk проводить зі своїми учнями “reading parties”. Студенти читають текст групами по чотири. В кожній групі S1 – це reader, S2 – це word wizard (людина, яка може шукати будь-яке невідоме слово / фразу у словнику або гуглити його :)), S3 – translator, S4 – illustrator (малює комікси до історії). Пізніше кожна група представляє свої комікси, переказуючи історію по черзі.
У Grade Education Centre викладачі англійської мови можуть дізнатися більше про методики викладання та проведення уроків, а також — підвищити кваліфікацію та отримати сертифікат CELTA.
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)