Ось і добігає кінця грудень, а разом і з ним ще один чудовий рік. Багато хто у цей час підсумовує власні досягнення та будує плани на прийдешній рік, або 😉 дає собі обіцянки, які ніколи не виконує. Для вчителів це ще й час підсумкових контрольних, атестацій та виставлення оцінок, а також проведення новорічних святкових уроків. Пропонуємо вам відірватися від буденності, святкової метушні та порефлексувати над тим, що спрацювало в році, що минає, а над чим слід працювати у новому заради свого власного добробуту, заощадження нервів, здоров’я, часу, та на благо студентів.
I resolve to spend more time laughing with my teacher-besties and less time complaining.
Коли зустрічаються вчителі, яку б тему вони не почали обговорювати, усе закінчується роботою. Знайомо? Ще б пак. А ще усі ми люди, і деяким людям властиво скаржитися. Запропонуйте колегам у Новому році замість скаржитися розповідати про речі, які роблять вас щасливими на роботі. Замість обговорення неслухняних студентів, похвалити чи пригадати що доброго сьогодні з вами відбулося на уроці чи в школі загалом.
I resolve to break out of ruts.
Любов до роботи, як і кохання, може вбити проста рутина. Якщо вдома чи на роботі ви помітили, що все стало одноманітним та нецікавим, негайно змініть це. Наприклад, почніть ходити на роботу іншим маршрутом, замість кави на перерві, пийте чай, знайдіть нове хобі. Якщо вам та учням стало нудно на уроках, додайте більше нових матеріалів та ресурсів, адаптуйте звичні завдання та інструкції до потреб ваших учнів (усьому цьому можна легко навчитися на курсах підготовки до ТКТ). Навіть маленькі зміни можуть призвести до великих.
I resolve to work smarter, not harder.
Багато колег справді беруть на себе все. І думають, що без їх контролю студенти “рознесуть школу” чи не будуть нічого робити. А як же learner autonomy? Чи не час перекласти частину обов’язків на плечі ваших підопічних? Змініть звичну модель взаємодії “викладач-дошка-студент” на інші: ігри, робота в групах, парах, проекти, flipped classroom, самоконтроль та peer-assessment. І ви побачите, що все чудово працює і без вас, а вам залишиться лише моніторити та давати хороший фідбек.
Нові групи підготовки до іспитів TKT !
I resolve to add more fitness.
Список обіцянок не був би повним без здоров’я та фітнесу. Тим паче, що дослідження вже давно довели, що навіть невеликі потягування щогодини гарно впливають на наш фізичний стан. Тож потягуйтеся на здоров’я після кожного уроку! Та чому ж лише після? Додайте фізкультхвилинки до ваших уроків англійської, готуйте прості здорові страви на кулінарних уроках, тощо. Це не лише вплине на ваше фізичне здоров’я, а й зробить навчання цікавішим та інтерактивним.
I resolve to take more risks.
Так, усі ми маємо виконати програму, навантаження та ще й відповідати стандартам освіти. І у вас вже є налагоджений механізм виконання усього переліченого. А що як спробувати застосувати нові підходи?
Наприклад, додати більше технологій, більше розмовної практики, запросити заморського гостя на онлайн-зустріч чи навіть спробувати одну із моделей co-teaching для уроків англійської? Якщо ризикувати та приймати виклики, то можна непогано загартовуватися та кардинально змінити своє життя. Зрештою, чому б не наважитися на CELTA? Якщо ви чекали на знак, це він! 🙂
I resolve to collect less to grade but give more feedback on what I do collect.
Пообіцяйте собі не назбирувати стоси паперів та зошитів на перевірку. Так, оцінки потрібні, втім є багато інших способів перевірити чи ваші учні чогось навичилися. Оцінювання має спонукати студентів бути активним учасником процесу навчання, а не пасивним “отримувачем” знань і оцінок. Створіть атмосферу, в якій учні не боятимуться ризикувати: ставити запитання, робити помилки й показувати, чого вони ще не вміють або не знають. Використовуйте формувальне оцінювання та давайте хороший фідбек, який важливіший за будь-яку оцінку.
I resolve to encourage peer-to-peer collaboration
Багато колег як вогню бояться відкритих уроків. Дехто тижнями проводить репетиції та буквально дресирує учнів аби показати ідеальну картинку завучам чи дирекції чи представникам міськвно. Що отримаємо в результаті? Перелякані діти, вчителька з високим тиском, і, можливо, формальний відгук методиста. Що зміниться у вашому викладанні після усього цього дійства? Чи стануть кращими успіхи студентів? Чи вдосконалите ви свої навички? Відповіді очевидні, адже мета відкритого уроку – не показати виставу та вразити глядачів, а знайти проблему та отримати найкраще рішення для себе та своїх учнів. Викладачі можуть багато чому навчитися один в одного. Іноді ми й не здогадуємося, що поруч з нами працюють колеги зі справжніми скарбами у вигляді знань та досвіду. Запропонуйте ініціативу “observe me” у своїй школі. Для її втілення на дверях класу можна почепити табличку з таким написом та поставити 3-4 запитання для фідбеку, які вас цікавлять. Колеги можуть прийти до вас на урок та зосередитися на ваших “проблемних місцях”, і дати вам конструктивний фідбек по завершенню. Наприклад, ви можете запитати: “Is my TTT enough or too much?”, “What do you think I should do to reduce it?”, “What problems with classroom management have you seen?”, тощо. Або ж для початку зосередьтеся на тому що спільного та що відмінного у ваших стилях викладання. Тільки в такому випадку потрібно заздалегідь дати колезі ваш план уроку. Тоді він чи вона напише що можна було б зробити по-іншому. Далі під час спостереження колега записує що такого відбувається на вашому уроці, чого зазвичай не трапляється у нього чи неї в класі. Це може стосуватися поведінки учнів, порядку виконання завдань, методів оцінювання, тощо. Далі ви сідаєте разом та обговорюєте здобуту інформацію, використовуючи наступні питання:
- Чи можна поділити відмінності по категоріях?
- Наскільки суттєві ці відмінності?
- Що колега робить натомість, щоб досягнути поставлених цілей?
- Які критерії ви використовуватимете, що вирішити що робити з відмінностями далі?
I resolve to plan my career development
Саме зараз час подумати про довгострокові цілі в плані професійного розвитку та просування по кар’єрній драбині, а також що потрібно аби досягти поставленої мети. Кембридж вже давно усе зробив за вас, і пропонує кожному викладачу Cambridge English Teaching Framework. Почати легко, адже у нас саме зараз триває набір у нові групи підготовки вчителів до іспитів TKT.
А скільки обіцянок у новому році готові виконати ви?
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)