grade grade
Програми та іспити
Меню
Перевірити свій рівень
Золоті Ворота, вул. Ярославів Вал, 13/2-б

(044) 580 11 00

  • (050) 580 11 00
  • (063) 580 11 00
  • (098) 580 11 00

uk

  • RU
  • UK
  • EN

Кабінет

  • Навчальні програми
  • Англійська для дорослих Англійська для дітей 6–12 років Англійська для підлітків 13–17 років Корпоративна англійська Клуби нашої школи Бібліотека
  • Екзаменаційний центр
  • Cambridge Assessment English IELTS TOEFL iBT Cambridge Assessment Admissions Testing
  • Тренінговий центр
  • Teacher Training Centre Grade Teacher CELTA DELTA TKT Вебінари, воркшопи, конференції
  • Про компанію
  • Викладачі
  • Ліцензії
  • Партнери
  • Блог
  • Новини
  • ЗМІ про нас
  • Галерея
  • Вакансії
  • Контакти

Кабінет

Перевірити свій рівень
  • Про компанію
  • Викладачі
  • Ліцензії
  • Партнери
  • Блог
  • Новини
  • ЗМІ про нас
  • Галерея
  • Вакансії
  • Контакти

Золоті Ворота, вул. Ярославів Вал, 13/2-Б

(044) 580 11 00

  • (050) 580 11 00
  • (063) 580 11 00
  • (098) 580 11 00

info@grade.ua

  • RU
  • UK
  • EN
  1. Головна
  2. Блог
  3. Як навчити дорослих добре писати англійською
  • Процес та продукт
  • Роль вчителя/викладача
  • Вправи

Як навчити дорослих добре писати англійською

  • Юлія Чорна

    Content manager

Как научить взрослых хорошо писать на английском
24.01.2020
4 хвилини
  • Activities & Resources
  • Teaching tips & tricks
  • Writing

Погодьтеся, що писати – це дійсно велика майстерність. Як часто ви зі своїми учнями пишете на заняттях? Може ви вважаєте, що краще завдання з письма залишати на домашні завдання? Чи знаєте ви якісь підходи до практики навичок письма поза аудиторією? Яка ваша роль у навчанні письму? Давайте дізнаємося більше про це та випробуємо кілька нових вправ і ресурсів для оволодіння навичками письма.

Процес та продукт

Під час навчання письму ми можемо зосередитися на кінцевому продукті чи на самому процесі написання.

Традиційний підхід, орієнтований на продукт (product-oriented approach), наголошує на механічних аспектах письма, таких як зосередження уваги на граматичних і синтаксичних структурах та імітації моделей. Основна ідея тут – відтворити зразок тексту. Цей підхід стосується насамперед правильної форми кінцевого продукту.

Підхід, орієнтований на процес (process-oriented approach), підкреслює, що саме письмо – це процес, за допомогою якого створюється сенс. Іншими словами, письмо значною мірою стосується способу розвитку та висловлення ідей. Замість того, щоби перейматися формою, студенти зосереджуються на тому, наскільки чітко та ефективно вони можуть висловлювати й організовувати свої ідеї.

Ванесса Стіл дає докладніше порівняння продуктивного та процесуального підходів до навчання письму та описує етапи таких уроків. Ось основні відмінності:

process writing vs product writing

Тільки від вас і ваших учнів (а також від жанру самого тексту) залежить, який підхід ви використовуватимете. Наприклад, офіційні листи або листівки мають дуже фіксовані риси. Отже, ви, ймовірно, застосуєте підхід, орієнтований на продукт, який буде зосереджений на викладі, стилі, організації та граматиці. Інші жанри, такі як дискурсивні есе та оповіді, можуть піддаватися процесуальному підходу, орієнтованому на ідеї учнів.

Роль вчителя/викладача

За словами Джеремі Хармера, коли учням пропонується писати, вчителю необхідно виконувати деякі важливі ролі (The Practice of English Language Teaching, 3rd edition, 2003, p.261-262). Ці ролі такі:

МОТИВАТОР. Завдання викладача – мотивувати учнів. Як саме? Створити належні умови для генерування ідей, переконати в корисності їхньої діяльності та заохотити докласти максимальних зусиль для максимальної користі.

ДЖЕРЕЛО ІНФОРМАЦІЇ. Викладач має бути готовим надавати інформацію та необхідні мовні структури (наприклад, слова чи граматичні конструкції, переклад тощо) там, де це потрібно. Студенти мають бачити, що ми готові допомагати, переглядати їхні роботи під час написання, давати поради та робити конструктивні пропозиції.

ФІДБЕК-ПРОВАЙДЕР. Реагуйте позитивно та обнадійливо на написаний учнями контент. Надаючи відгуки за змістом чи правильністю, слід обрати, на чому саме зосередитися (залежно від потреб учнів на даному етапі та завдання, яке вони виконують).

Как обучать взрослых английскому письму

Вправи

  • Розтягування речень.Запишіть на дошці просте речення, наприклад: ‘A man was playing the guitar’. Завдання учнів – розширити його, використовуючи якомога більше прикметників, зворотів тощо, але так, щоби речення не втратило сенс. Наприклад:

A middle-aged man was playing the guitar.

A middle-aged man was playing the old guitar.

A middle-aged but goodlooking man was … etc.

  • Оповідання з 50-ти слів.Спочатку прочитайте та обговоріть із учнями деякі історії з http://fiftywordstories.com. Історія на 50 слів – це вигадка, яка містить рівно 50 слів. Як і будь-яка інша форма художньої літератури, оповідання з 50 слів має початок і кінець, розвиток сюжету та персонажів, а також тему, мораль чи певну мету. Багато оповідань на 50 слів побудовані навколо поворотів сюжету або кульмінаційних моментів.

Запропонуйте учням кілька тем, наприклад ‘A day to remember’, ‘Holiday romance’ тощо. Це може бути пов’язано з тим, що вони нещодавно вивчили. Розділіть учасників на пари. Вони вигадують ідеї для своєї історії. Після цього студенти пишуть чернетку розповіді без жодних обмежень за кількістю слів.

Після цього пари учнів обмінюються чернетками один з одним. Дайте їм нове завдання – відредагувати розповіді так, щоби в них було рівно 50 слів. Ви можете встановити додаткові критерії для цієї діяльності, наприклад: історія має містити 2 прислівники, ступені порівняння, певну лексику тощо.

как обучать английскому письму взрослых

  • Історії для соціальних мереж.Це ще один варіант, який можна використовувати зі своїми учнями. Як і в попередньому завданні, ви можете попросити їх написати історію для соціальних медіа, наприклад для Twitter. Скажіть своїм студентам, що вони можуть використовувати лише певну кількість символів.
  • Між рядків.Дайте учасникам перший та останній рядки оповідання. У групах вони повинні написати історії, які відбуваються між цими рядками.
  • Портрети.Покажіть учням портрети різних відомих людей. Попросіть їх написати лист від однієї з цих осіб до іншої.
  • Музичні описи.Приготуйте “нарізку” різних мелодій. Увімкніть музику. Попросіть учасників написати те, що, на їхню думку, описує композитор.
  • Музичні історії.Продиктуйте учням речення, наприклад ‘As she came round the corner he saw her’. Скажіть їм, що це – перший рядок історії. Завдання – продовжувати історію, поки грає музика. Мелодія має бути сумною.

Після цього ще раз продиктуйте те саме речення та скажіть своїм студентам написати нову історію. Цього разу музика має бути веселою. Після закінчення другого етапу учні обмінюються зошитами та зачитують одну з історій перед усіма. Решта повинні відгадати, під яку музику це писалося.

Це лише кілька ідей про те, як зробити уроки письма захопливішими і з чого почати. Якщо ви хочете дізнатися більше про навчання письму та отримати натхнення для своїх уроків, переходьте за такими посиланнями:

60+ ESL Writing Assignments, and 5 Ways to Open with a Bang

5 Activities Guaranteed to Get Your Students Excited About ESL Writing Practice

Classroom Activities which Involve Writing

ESL Cafe’s Idea Cookbook – Writing – Dave’s ESL Cafe

Writing Games and Activities

Ще більше корисного для викладачів англійської:

Як зробити навчання письму цікавішим: активності та поради

Як креативно використовувати вправи з підручників на уроках англійської

Як ефективно планувати уроки англійської мови

Залишити коментар Скасувати відповідь

Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)

Читайте також

Вивчаємо як говорити про час англійською з учнями

5 хвилин

Все, що ви хотіли знати про присвійні займенники в англійській, і навіть більше

7 хвилин

Кембриджський тест на рівень англійської: що це та навіщо його складати

5 хвилин

Finance vocabulary: англомовна лексика для фінансистів

7 хвилин

Conditionals: типи та правила використання умовних речень в англійській мові

5 хвилин

Вигорання у викладачів та як з цим боротися

6 хвилин

Навчальні програми

  • Всі програми
  • Англійська для дорослих
  • Англійська для дітей 6–12 років
  • Англійська для підлітків 13–17 років
  • Корпоративна англійська
  • Клуби нашої школи
  • Бібліотека

Тренінговий центр

  • Teacher Training Centre
  • Grade teacher
  • CELTA
  • DELTA
  • TKT
  • Вебінари, воркшопи, конференції

Екзаменаційний центр

  • cambridge-assesment-english
  • Cambridge Assessment English
  • IELTS
  • TOEFL iBT
  • Cambridge Assessment Admissions Testing

Наш центр

  • Про компанію
  • Викладачі
  • Ліцензії
  • Партнери
  • Блог
  • Новини
  • ЗМІ про нас
  • Галерея
  • Вакансії
  • Контактні дані

Користувачу

  • Правила центру
  • Договір навчання
  • Privacy Policy
  • Знижки
  • Тест на рівень англійської
  • Знайти сертифікат
  • Мапа сайту

Контакти

  • Київ, 01054, Україна, вул. Ярославів Вал, 13/2-Б.

    Найближча станція метро — Золоті Ворота
  • Join our Telegram

    Grade Teacher Training

© 2008–2023 Grade Education Centre, Cambridge Assessment English (license UA007)