Існує безліч причин, чому варто навчати учнів писати добре. Насамперед це розвиток однієї з основних навичок для опанування іноземної мови.
Крім того, писемне спілкування може знадобитися в особистому та професійному житті, для складання іспитів з англійської, а також підвищення рівня освіченості загалом.
Практикуючи письмо, учні розвивають також і супутні навички читання й говоріння, розширюють словниковий запас і, врешті-решт, мають нагоду для самовираження, що неабияк популяризується в сучасному світі.
Водночас, навчання письма може стати викликом як для вчителів, так і для учнів, адже вимагає ретельної підготовки та пояснень граматики, лексики, синтаксису, а також урахування культурних особливостей, попередніх знань та інтересів учнів.
Тож часто практика письма стає нудним зобовʼязанням, а тому важливо створити умови, в яких учні матимуть змогу вільно висловлювати свої думки, бачити результат та отримувати задоволення від навчання.
Отже, пропонуємо скористатись деякими порадами та ідеями активностей, які створять необхідний вайб!
Що допоможе учням навчитись писати?
Будь-яку письмову активність варто супроводжувати допоміжними техніками та інструментами, що значно спростять учням життя, структурують їхні тексти та нададуть безліч ідей для ефективного виконання завдання.
Серед них можна виділити такі:
Think First
Перед тим як починати писати, запропонуйте учням спершу обдумати та обговорити завдання. Розділіть учнів на пари або групи для цього.
Висловлення думок допоможе зрозуміти, що та як краще зафіксувати на папері. Крім того, учні матимуть змогу почути ідеї своїх одногрупників, що також стане їм у пригоді.
Graphic Organizers
На початкових етапах навчання письма надзвичайно допоміжним інструментом стануть так звані графічні органайзери.
Вони дозволять учням побачити, яким чином слід організувати власні думки відповідно до того чи іншого завдання та як оформити їх в структурований текст.
Намалюйте на дошці, наприклад, Sandwich Chart чи інші схеми або роздрукуйте їх індивідуально для кожного учня.
Starters
Досить часто у письмових завданнях постає питання: «З чого почати?».
На допомогу в таких ситуаціях прийдуть різні варіанти початкових речень та перехідних виразів, які спровокують в учнів розвиток думки.
Запропонуйте, наприклад:
- I think a good point to start with is…
- Here, I will attempt to argue…
- Below, you will find…
- According to…
- Without a doubt…
- To my mind, the most important part of this is…
- та інші.
Picture Prompts
Різноманітні зображення, що відповідають темі уроку та меті завдання, стануть найпростішим способом зацікавити учнів та надихнути на висловлення думок.
Їх можна використовувати для створення як простих речень, так і для довгих текстів.
Word Bank
Так само помічною буде й тематична лексика. Досить популярним методом у такому випадку є brainstorming.
Проведіть його усім класом перед початком активності та запишіть потрібні слова й вирази на дошці. З їх допомогою учням буде простіше впоратись із завданням.
Frames
На зразок початкових речень, учням рівня beginner можна запропонувати цілі схеми речень, які вони зможуть самостійно доповнити необхідною інформацією.
Це допоможе компенсувати нестачу словникового запасу та сформулювати речення з правильною структурою.
Наприклад, якщо ви вивчаєте тему “Traveling”, схеми речень можуть бути такими:
- I traveled to… (last year/month / two/three years/months ago).
- My favorite country is… because…
- …(country) is situated in… It is known for… (food/traditions/customs).
Вони дозволять учням висловити індивідуальну думку та створити простий, але повноцінний текст.
Demo
Для того, щоб розуміти, як потрібно писати, учні повинні спершу побачити або почути зразок гарного тексту. Завдання вчителя — надати такі приклади.
Ви можете спершу самостійно виконати письмове завдання або знайти та продемонструвати хороший варіант. Далі учні зможуть писати самостійно, наслідуючи правильну модель.
Engagement
Ще однією порадою буде — не виокремлювати письмо в окрему вправу. Краще включіть writing в більш захопливі для учнів активності.
Це може бути сторітелінг, рольові або інші ігри, які переведуть основний фокус з практики письма на інші завдання.
Таким чином учні будуть зацікавлені та навіть не помітять, як покращать свої письмові навички у процесі навчання.
Далі поговоримо про доцільні письмові активності, які підійдуть для розвитку навичок writing на рівнях від beginner до advanced.
Вправи для учнів рівнів Beginner+
У цьому розділі ви знайдете прості та дієві вправи для практики письма з учнями, які тільки починають вивчати англійську.
Їх можна адаптувати до будь-якого віку, проте зважайте на особливості навчання ваших учнів та обирайте те, що підійде для них найкраще.
Label Pictures
Абсолютні новачки починають, звісно, з елементарного. Вправа може здатися занадто простою, однак, не для ваших учнів.
Завдання полягає у тому, щоб підписати картинки відповідними словами. Це можуть бути предмети, поняття, дії — все, що ви вивчаєте на уроці.
Перш ніж формулювати речення й тексти, учням необхідно напрацювати словниковий запас та запам’ятати як пишуться окремі слова. А додатковий візуал спрацює тут якнайкраще.
Three-Word Stories
Для цієї активності розділіть клас на групи від 4 осіб. Завдання полягає у створенні історії за допомогою 3-х слів.
Тобто кожен учень послідновно говорить лише 3 слова, доповнюючи своїх одногрупників. В результаті має вийти повноцінна історія. Це може бути, наприклад, так:
Student A: Yesterday, I went…
Student B: …to the park…
Student C: …and saw there…
Student A: …a huge dog.…
Student B: …It was sitting…
Student C: …near the pond… і так далі.
Гра триває до 5 хвилин. В кожній групі оберіть того, хто записуватиме історії, та змінюйте «письменника» для кожної наступної історії, аби всі в групі мали змогу потренуватись у письмі.
How-to Instructions
Ще одним корисним завданням буде попросити учнів письмово пояснити, як виконувати прості повсякденні дії.
Наприклад, як почистити зуби, приготувати сніданок, зібратись до школи, користуватись пральною машиною, замовити вечерю та інше.
Така вправа навчить їх думати та писати логічно, що неодмінно знадобиться їм у майбутньому під час створення довгих текстів на вищих рівнях.
5 Whys Activity
Досить відомий метод «5 Чому?» був розроблений Sakichi Toyoda, засновником Toyota Motor Corporation, з метою віднайдення причини тої чи іншої проблеми.
Спробуйте використати його разом з учнями для практики письма. Для початку продемонструйте, як слід виконувати завдання.
Представте учням певну проблему, наприклад:
- My friend doesn’t answer my phone calls
Далі розділіть учнів на групи або попросіть індивідуально відповісти на перше питання “Why?”. Учні повинні записати повноцінні речення. За декілька хвилин зберіть відповіді та оберіть найбільш відповідну, наприклад:
- Your friend doesn’t want to talk to you
Повторіть процедуру та попросіть клас відповісти на друге питання “Why?”. Зафіксуйте варіант відповіді, наприклад:
- Your friend is mad at you
Продовжуйте активність, поки не отримаєте відповіді на всі “5 Why?” і логічне пояснення проблеми, а потім спробуйте разом з учнями знайти найкращий вихід із ситуації.
Після цього учні можуть в групах практикувати метод «5 Чому?» для розв’язання власних проблем.
Активності для учнів з Intermediate+
Для учнів більш просунутого рівня можливості практики письма, звісно, розширюються.
Впроваджуйте для них більше завдань, наближених до життя, уникайте однотипних вправ та адаптуйте реальні письмові активності, як от:
- writing emails;
- cards;
- invitations;
- text messages;
- reports;
- comics;
- reviews;
- poems;
- creative posts.
The Newspaper Activity
Запропонуйте учням різні історії з газет або журналів. Або вони можуть самостійно знайти що-небудь цікаве, зокрема, в мережі.
Після прочитання історії попросіть учнів написати лист редактору “Dear editor…”.
В тексті вони можуть зафіксувати свої думки з приводу історії, висловити згоду чи незгоду з певними подіями, поведінкою героїв або рішеннями сюжету, запросити інформацію, придумати продовження та інше.
Це буде чудовою практикою креативного письма з темою, що мотивує.
Simplify the Text
Ця активність дозволить розвинути в учнів навичку лаконічного письма.
Запропонуйте класу попрацювати з певним контентом. Чим актуальніша буде інформація, тим цікавіше й ефективніше буде виконання завдання.
Після прочитання матеріалу попросіть учнів скоротити текст наполовину. Тобто якщо в оригіналі було 1000 слів — в результаті має бути 500.
Така вправа навчить виокремлювати головне, організовувати інформацію й уникати зайвих слів, а це неодмінно знадобиться студентам для написання мотиваційних і бізнес-листів, тематичних досліджень та контрольних робіт.
Time-Travellers
Завдання про подорожі в часі дозволить розвинути навички креативного сторітелінгу, описового письма та розширить світогляд учнів.
Підготуйте для цієї активності різні історичні артефакти та відповідні підказки, наприклад, старі фотографії, листи, предмети та зображення з різних епох.
Запропонуйте класу обрати що-небудь цікаве для кожного, що стане відправною точкою для написання їхнього твору.
У своєму тексті учні стануть мандрівниками в часі та опиняться у тому періоді, предмет з якого обрали. Вони повинні описати місце, де перебувають, людей, з якими спілкуються та виклики, з якими стикаються у незвичних для них умовах.
Для більш ґрунтовної практики вони можуть підготуватись заздалегідь та дослідити ту чи іншу епоху та підготувати для своїх одногрупників інтерактивну презентацію з картинками, відео та аудіотреками для більшого занурення.
А можна додати інтригу та замаскувати історичний період і запропонувати товаришам відгадати, про який час йдеться.
Movie Subtitles
Почати цю вправу можна, представивши відомі цитати з різних фільмів та попросити учнів відгадати стрічку та героя, якому належать слова.
Для самої активності оберіть кілька уривків з фільмів або серіалів, які містять діалоги.
Розділіть учнів на пари, їхнім завданням буде подивитись епізоди без звуку та придумати власні діалоги для героїв. Продемонструйте приклад за потреби.
На початку завдання програйте відео повністю і без звуку для того, щоб учні отримали загальне враження від сцени.
Після цього ввімкніть відео спочатку та ставте на паузу через короткі проміжки, аби дати учням час придумати та записати діалог.
Готові діалоги учні можуть розіграти назагал. Оберіть всім класом найкреативніші та найсмішніші варіанти та нагородіть їх яким-небудь бонусом.
Врешті, подивіться оригінал, порівняйте з ним ваші варіанти та визначте, який діалог був найбільш подібним.
Більше активностей для практики навичок письма для різних рівнів ви знайдете за посиланням.
І памʼятайте, яким не було б письмове завдання, завжди надавайте повний фідбек.
Це також означає, що не обов’язково виправляти кожну помилку. Безліч зауважень у роботі можуть демотивувати учня. Тож краще сфокусуйтесь на фіксуванні лише тих помилок, які стосуються мети завдання.
А для того, щоб стати справжнім професіоналом у викладанні англійської мови, підвищуйте свою кваліфікацію та отримуйте міжнародний сертифікат CELTA, який дозволить працювати зі студентами з усього світу.
Grade Education Centre з радістю вам у цьому допоможе!
Дякуємо за ваш коментар! Після модерації ми опублікуємо його на нашому сайті :)